صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نماینده آمریکا: روسیه سعی دارد ترکیه را از ناتو خارج کند
نماینده آمریکا: روسیه سعی دارد ترکیه را از ناتو خارج کند

نماینده آمریکا: روسیه سعی دارد ترکیه را از ناتو خارج کند

سفیر آمریکا در ناتو اظهار کرد، به نظر می‌رسد که روسیه در تلاش است تا ترکیه را به عنوان یک عضو اصلی در اتحاد ناتو، از این اتحاد خارج کند.

ترکیه ناتو

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از پایگاه خبری هیل، کی بیلی هاچیسون، سفیر آمریکا در ناتو به شبکه فاکس نیوز گفت: فکر می‌کنم روسیه در تلاش است تا ترکیه را از ناتو خارج کند. آنان در تلاشند تا بسیاری از متحدان ما را از این اتحاد خارج کنند و می‌خواهند این اتحاد دفاعی قدرتمند در تاریخ جهان را که ناتو نام دارد، بی‌ثبات کنند.

هاچیسون اما درخصوص احتمال موفقیت روسیه برای تضعیف پایبندی ترکیه به تعهداتش نسبت به ناتو ابراز تردید کرد.

سفیر آمریکا در ناتو اظهار کرد: آنان مدت‌ها به ما کمک کرده‌اند. می‌دانیم که روسیه تلاش می‌کند این کار را انجام دهد اما ما می‌دانیم که آنان نیز قدرتمند هستند.

ترکیه یکی از متحدان دیرین آمریکا، به ویژه در همکاری‌ها با هدف مبارزه با تروریسم بوده است اما آنکارا اخیرا به مسکو نزدیک‌تر شده و این امر هراس غرب را از تلاش روسیه برای تضعیف تعهدات ترکیه به ناتو برانگیخته است.

در ماه دسامبر آنکارا و مسکو توافقی را برای خرید سامانه دفاع موشکی S-۴۰۰ نهایی کردند. روسیه همچنین در حال ساخت نخستین کارخانه برق هسته‌ای ترکیه است و خط لوله “ترک‌استریم” را که گاز طبیعی را از روسیه به ترکیه منتقل می‌کند، در دست دارد.

این اظهارات در حالی بیان شده است که قرار است دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای شرکت در نشست ناتو به بروکسل سفر کند. او همچنین در ۱۶ ژوئیه با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در هلسینکی دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کشورهای بریکس به دنبال سامانه پرداخت بین بانکی واحد

به گزارش کسب و کار نیوز ، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.