صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / میرزایی: ایران منتظر اجرایی‌شدن تعهدات اروپایی‌ها در عمل است

میرزایی: ایران منتظر اجرایی‌شدن تعهدات اروپایی‌ها در عمل است

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: امروز ما در حوزه تعهدات اروپایی‌ها نگرانی نداریم، چرا که پس از خروج آمریکا از برجام در جلسات متعددی اروپایی‌ها پایبندی خود را به تعهدات اعلام کردند، آنچه که امروز ما انتظار داریم اجرایی شدن تعهدات اروپایی‌ها در عمل است.

جلال میرزایی

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانیه نشست ۱+۴ بیان کرد: امروز ما در رابطه با تعهدات اروپا و کشورهای ۱+۴ بعد از خروج آمریکا از برجام مشکلی نداریم چرا که بعد از خروج آمریکا در جلسات مختلفی اروپایی‌ها تعهد خود را به حفظ برجام اعلام کردند. آنچه که ما با آن مشکل داریم نحوه چگونگی اجرای این تعهدات است.

وی در ادامه بیان کرد: تعهدات اروپایی‌ها نیز روشن است، این تعهدات نظیر تضمین فروش نفت ایران و برگشت پول حاصل از آن به کشور، حفظ روابط بانکی و اقتصادی با ایران و بیمه کشتی‌هاست، سرمایه گذاری در ایران نیز از دیگر تعهدات محسوب می شود اما به زور نمی‌توان کسی را مجبور به سرمایه گذاری کرد. در کل باید گفت که ارتباط ایران باید حفظ شود و پتروشیمی و سایر فراورده های ایران باید به فروش برسد و پول حاصل از آن برای توسعه و فراهم ساختن نیازهای ضرورری کشور صرف شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی منتظر است تا ببیند اروپایی‌ها در عمل چه کاری را برای اجرایی ساختن تعهدات خود انجام می دهند. آقای ظریف نیز بعد از پایان نشست به دو نکته اشاره کردند. یکی در خصوص بسته اروپایی‌ها بود که به ایران فرستاده بودند و آقای رئیس جمهور گفته بودند که بسته ناکافی است. آقای ظریف در این زمینه توضیحاتی دادند و نحوه اجرای آن را نیز بیان کردند.

میرزایی تصریح کرد: باید در گفتگوها در نظر بگیریم که انتظارات ما نیز یک سقف و یک کفی دارد و ما باید به واقعیت‌ها توجه کنیم. باید با حوصله مذاکرات را  پیش برد تا بببینم در عمل اروپایی‌ها تا چه اندازه به تعهدات خود عمل می‌کنند. نکته دیگری که باید به آن توجه شود این است که خرید نفت ایران توسط چین و هند نباید به حساب تعهدات برجام گذاشته شود. ما انتظار داریم اروپایی‌ها مانند گذشته همانند آنچه در برجام بودم به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

این عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به ابراز خرسدنی اعضای ۱+۴ از این که انگلستان مسئولیت رسیدگی به کارگروه مدرنیزاسیون راکتور تحقیقاتی اراک را بر عهده گرفته است، بیان کرد: این که انگلستان مدیریت کارگروه نوسازی راکتور اراک را بر عهده گرفته و وزارت خارجه انگلیس نیز اعلام کرده ما خوشحال هستیم که این مسئولیت را پذیرفته‌ایم می تواند فرصتی باشد تا در صورت اجرایی شدن این پروژه ذهنیت خوبی را برای ما ایجاد کند. مردم ما ذهنیت خوبی نسبت به انگلیسی‌ها ندارند. اما امید است با عمل انگلیسی‌ها به تعهد خود به تدریج این ذهنیت برطرف شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.