پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / عضویت ایران در تیم توانبخشی فدراسیون بین المللی صلیب
عضویت ایران در تیم توانبخشی فدراسیون بین المللی صلیب

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر خبر داد

عضویت ایران در تیم توانبخشی فدراسیون بین المللی صلیب

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر گفت: نشست سالانه‌ تحت عنوان کارگروه سلامت در فوریت ها و سوانح با حضور صلیب سرخ فنلاند، نروژ، دانمارک، اسپانیا، فرانسه، ژاپن، کانادا، آلمان، سوئیس، اتریش، انگلیس، ایتالیا، سوئد و ایران برگزار شد.

کمک‌های صلیب سرخ

دکتر افشین علیخانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: فدراسیون بین المللی صلیب سرخ همه ساله نشستی را تحت عنوان کارگروه سلامت در فوریت‌ها و سوانح با هدف ارتقای هماهنگی‌ها، بازبینی فرایندهای عملیاتی برگزار می کند.
وی افزود: نشست مذکور در سال جاری نیز با حضور صلیب سرخ فنلاند، نروژ، دانمارک، اسپانیا، فرانسه، ژاپن، کانادا، آلمان، سوئیس، اتریش، انگلیس، ایتالیا، سوئد و ایران، اعضای مرتبط با مسئولان ارشد فدراسیون بین المللی صلیب سرخ، کارشناسان تخصصی دفاتر منطقه ای فدراسیون و کارشناسان مرتبط کمیته بین اللملی صیلب سرخ و سازمان بهداشت جهانی و همچنین صلیب سرخ سنگاپور، کره جنوبی، هنگ کنگ و فیلیپین به عنوان مهمان به مدت یک هفته برگزار شد.
مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر با بیان این مطلب گفت: اعضایی که در این نشست حضور می‌یابند کشورهای دارای واحدهای پاسخ استاندارد فدراسیون (ERU)هستند و با توجه به اینکه از سال گذشته ایران به عنوان نخستین کشور مسلمان به عضویت این خانواده درآمده است، به صورت رسمی به نشست دعوت شد.
مدیرکل بهداشت و درمان هلال احمر در ادامه با تاکید بر انجام ارزیابی‌های مستمر و بسیار دقیق و همه جانبه از عملکرد واحدهای پاسخ اضطرار (ERU) در طی عملیات، افزود: بخشی از زمان نشست مختص به بررسی اشتباهات صورت گرفته و راه های پیشگیری در عملیات بعدی بود و در این راستا محور این بخش از نشست به بررسی عملیات بنگلادش اختصاص داشت.
علیخانی در ادامه خاطرنشان کرد: در این نشست مسایل مختلفی مانند جانمایی واحد و تجهیزات، نحوه ارایه خدمات به مراجعان و رعایت نکات بهداشتی، پیگیری ارجاع بیماران، روش های مختلف استفاده از تجهیزات و ملزومات، ارایه توضیحات کافی در مورد داروهای تجویز شده برای بیماران، گردش بیمار در واحد، ایجاد سالن های انتظار و … مورد ارزیابی قرار گرفته بود.
وی با تاکید بر حضور ایران به عنوان یکی از واحدهای پاسخ اضطراری فدراسیون در عملیات بنگلادش، عنوان کرد: در این گزارش بارها از ارزیابی عملکرد ایران تقدیر به عمل آمد و در بعضی از موارد نیز به عنوان تنها کشوری که تمامی اصول را به طور کامل رعایت کرده بود، نام برده شد.
مدیرکل بهداشت و درمان هلال احمر افزود: نماینده فدراسیون در بنگلادش نیز سخنرانی خود را با تصویری از واحد جمعیت هلال احمر ایران در بنگلادش و با عبارت کامل ترین تیم که بیشترین خدمات سرپایی را ارایه کرده است، آغاز کرد.
علیخانی با بیان این مطلب که در حاشیه این نشست و با توجه به ظرفیت های جمعیت هلال احمر از ایران خواسته شد تا عضو تیم تدوینگر دستور العمل‌های واحد پاسخ اضطراری توانبخشی فدراسیون نیز باشد، افزود: همچنین از ایران خواسته شد تا جهت برگزاری دوره‌های آموزشی در ایران و شرکت نمایندگان در این دوره ها که طریق جمعیت‌های ملی برگزار می شود، هماهنگی و اقدامات لازم را انجام دهد.
مدیر کل بهداشت و درمان در پایان عنوان کرد: بدون تردید حضور در جمع خانواده واحدهای پاسخ اضطراری فدراسیون تنها راه مشارکت مستمر در عملیات منطقه‌ای و بین المللی بوده که با بهره‌گیری از تجارب و الزام به رعایت استانداردها و شاخص‌های ارزیابی در اینگونه عملیات‌ها، بهره‌وری خدمات در پاسخ به سوانح ملی نیز به صورت اصولی افزایش قابل توجه خواهد یافت و این مهمترین هدف و دستاورد برای ما تلقی می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ثبت تردد ۵۳۰ میلیون مسافر جاده‌ای/ ۸۲۸ فوتی در سفرهای نوروزی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سردار کمال هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.