صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / صرفه‌جویی چهار میلیارد ریالی فرودگاه اصفهان در مصرف انرژی
صرفه‌جویی چهار میلیارد ریالی فرودگاه اصفهان در مصرف انرژی

مدیرکل فرودگاه های استان عنوان کرد:

صرفه‌جویی چهار میلیارد ریالی فرودگاه اصفهان در مصرف انرژی

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان گفت: فرودگاه اصفهان در سال 96 نسبت به سال 95، حدود چهار میلیارد ریال در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده است.

فرودگاه

به گزارش کسب و کار نیوز- به نقل از فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، حسن امجدی با اعلام این خبر، اظهار کرد: سال ۹۶ در فرودگاه اصفهان سه میلیارد و ۹۲۲ میلیون و ۶۷۳ هزار ریال در مصرف انرژی صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی بارها توسط مسئولان نظام مورد تاکید بوده و در این راستا کاهش مصرف انرژی در دستور کار اداره کل فرودگاه‌های استان اصفهان قرار گرفته است، افزود: برای تحقق این امر تلاش بسیاری انجام شده و اینک شاهد به ثمر رسیدن آن در این فرودگاه هستیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: میزان صرفه جویی مصرف آب در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ کاهش بیش از ۲۰ درصدی را نشان می دهد و اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته شامل تفکیک آب شرب از آبیاری فضای سبز، به‌سازی شبکه اصلی آب شرب فرودگاه برای جلوگیری از هدر رفت آب و… است.

امجدی در خصوص صرفه‌جویی در سایر موارد مصرفی انرژی، افزود: گاز مصرفی فرودگاه در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ بیش از ۱۷ درصد و مصرف برق با وجود توسعه اماکن بیش از یک درصد کاهش داشته و این امر در پی اقداماتی از جمله نصب آب گرمکن‌های خورشیدی، استفاده از پرژکتورهای LED، جایگزینی پنل‌های LED بجای چراغ های سقفی، تعویض کنتور های برق قدیمی و تبدیل به کنتورهای هوشمند به منظور کاهش خطای اندازه‌گیری، استفاده از پنجره‌های دو جداره و… انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: موضوع صرفه‌جویی و کاهش مصرف انرژی در سال ۹۷ نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.