صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / آتش‌سوزی اراضی و باغات گرمی ۵ میلیارد تومان خسارت به همراه داشت
آتش‌سوزی اراضی و باغات گرمی ۵ میلیارد تومان خسارت به همراه داشت

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل:

آتش‌سوزی اراضی و باغات گرمی ۵ میلیارد تومان خسارت به همراه داشت

مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: آتش‌سوزی که از آن طرف مرزها به اراضی و باغات گرمی سرایت کرده بود 5 میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت.

آتش سوزی

به گزارش کسب و کار نیوز، فرهاد عبدالعلی‌پور در جریان بازدید از مناطق خسارت دیده مرزی شهرستان گرمی اظهار کرد: این آتش‌سوزی که به دنبال برداشت محصول در آن طرف مرزها و سوزاندن کاه و کلش به وجود آمده با توجه به خشک بودن بستر رودخانه بالهارود به این اراضی سرایت کرده بود که این آتش‌سوزی‌ها خسارت‌های هنگفتی را نیز برای کشاورزان و باغداران گرمی به همراه داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این آتش‌سوزی ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان گرمی دچار حریق شد که با تلاش اکیپ‌های اطفای حریق مستقر در گرمی و بیله‌سوار موفق شدیم نسبت به خاموش کردن آتش اقدام عملی انجام دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به اینکه در این آتش‌سوزی برآورد دقیق خسارت از سوی کارشناسان و متخصصان ۵ میلیارد تومان برآورده شده است، تصریح کرد: برای صاحبان اراضی و باغات تحت پوشش بیمه کشاورزی پرداخت خسارت به سرعت انجام می‌شود و ما در حال رایزنی با وزارت کشور هستیم تا به سایر زارعین و باغداران خسارت دیده کمک کنیم.

 
عبدالعلی‌پور، بار دیگر از کشاورزان منطقه خواست تا بعد از برداشت محصول خود از آتش زدن باقیمانده مزارع خودداری کرده و مراقب آتش زدن کاه و کلش در آن سوی مرزها باشند تا اراضی و باغات آنها دچار خسارت نشود.

۹۳ کیلومتر مرز مشترک گرمی با جمهوری آذربایجان است که همه ساله در این ایام به دلیل آتش زدن کاه و کلش در مناطق مرزی مرزنشینان گرمی و بیله‌سوار با خطر حریق روبرو هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.