صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / فراخوان همکاری با موزه علم و فناوری
فراخوان همکاری با موزه علم و فناوری

فراخوان همکاری با موزه علم و فناوری

موزه علم و فناوری ایران به منظور توسعه برنامه‌های علمی و آموزشی خود از دانشجویان یا دانش‌آموختگان رشته‌های فنی- مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی و هنر دعوت به عمل می‌آورد تا در طراحی و اجرای برنامه‌های علمی در یک فضای شاد و مهیج سهیم باشند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مدیر ترویج علم موزه علم و فناوری ایران به برنامه‌های ترویجی این نهاد در قالب جُنگ‌ها و برنامه‌های علمی اشاره و تشریح کرد: برنامه علمی موزه، برنامه آموزشی است که در آن شرکت‌کنندگان در فضای صمیمی، جذاب و علمی در قالب بازی و سرگرمی و با مشارکت فعال و تعاملی به فعالیت‌های فکری و ذهنی و و اجرای آزمایش‌های ساده و مهیج می‌پردازند.

سونا آقا بابایی توضیح داد: ترتیبی داده شده تا افرادی که در قالب گروه‌های آموزشی از موزه بازدید می‌کنند، در یک برنامه یا سرگرمی علمی (science show) حضور پیدا کنند. این برنامه با توجه به پیش‌زمینه تحصیلی افراد حاضر در گروه یا تقاضا و علاقمندی‌های آن‌ها انتخاب شده و می‌تواند مباحث متغیری همچون علوم انسانی، اجتماعی، مهندسی و زیست‌بومی را شامل شود.

مدیر ترویج علم موزه علم و فناوری ایران در این رابطه توضیح داد: در حال حاضر نیز بازدید روزانه گروه‌های آموزشی از موزه علم و فناوری ایران برقرار بوده و هفت تا هشت عنوان برنامه علمی در حال اجراست که قصد داریم تعداد این برنامه‌ها را به‌خصوص در موضوعات علوم اجتماعی و روان‌شناسی گسترش دهیم.

آقابابایی ضمن پرداختن به فراخوان موزه علم و فناوری ایران برای توسعه و تکمیل کادر آموزشی خود، تشریح کرد: در این فراخوان از دانشجویان یا دانش‌آموختگان رشته‌های فنی- مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی و هنر دعوت به عمل آمده تا به منظور طراحی و اجرای برنامه علمی در موزه اعلام همکاری کنند.

وی اضافه کرد: این افراد طی یک دوره یک ماهه رایگان در حوزه‌های بیان و بدن، تعریف جُنگ علمی و رویکرد آموزشی مورد نیاز آن، انجام کارهای تعاملی، شناخت مخاطب، روان‌شناسی مخاطبِ کودک و … آموزش دیده و در انتهای دوره باید یک جُنگ علمی را طراحی و پیاده کنند. در نهایت کسانی که موفق به اجرای برنامه علمی باشند در لیست ما قرار گرفته، از آن‌ها دعوت به عمل می‌آید که به صورت حق‌التحریر و هفتگی به اجرای برنامه علمی متناسب با رشته خود بپردازند.

مدیر ترویج علم موزه علم و فناوری ایران این موزه را یک نهاد آموزش غیر رسمی نامید و توضیح داد: شیوه آموزش در این نهاد با شیوه آموزشی خطی و کلاسیک مدارس کاملاً متفاوت است.

آقابابایی رویکرد آموزشی موزه را رویکرد آموزش آزاد (free choice learning) دانست و افزود: البته این رویکرد نیز در هر گالری  و برای هر رده سنی به شیوه متفاوتی پی گرفته می‌شود؛ از تهییج فکری و الهام‌بخشی آغاز شده و در نهایت می‌تواند به علاقمندی فردِ فراگیرنده به یک موضوع خاص یا معرفی منابع مشخص به فرد بیانجامد.

وی تأکید کرد: توسعه کادر آموزشی در کنار فضای تعاملی و مشارکتی گالری‌ها می‌تواند فضای شور و نشاط علمی و بازی و سرگرمی در کنار فعالیت ذهنی را فراهم آورده و موجب شود که بازدیدکنندگان شیرینی علم را نیز حس کنند.

مدیر ترویج علم موزه علم و فناوری ایران در پایان برخی عناوین برنامه‌های علمی این موزه را “آسمان زیبای من”، “دنیای اطراف ما”، “جادوی دیدن”، “هوش تندرستی”، “شگفتی‌های علم مواد”، “بازی و ریاضی”، “قصه‌های موزه‌ای”، “صدای من در موزه”، “میراث فرهنگی سرزمین من” و “سفال‌های باستانی من” عنوان کرد.

 موزه علم و فناوری ایران شرایط لازم برای همکاری متقاضیان را دارا بودن فن بیان، مهارت برقراری ارتباط مناسب با گروه‌های علمی مختلف و نیز توانایی ساده‌سازی و ساده‌گویی مفاهیم علمی عنوان کرده است، ضمن آن که محدودیت سنی برای ثبت نام وجود ندارد.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت موزه علم و فناوری ایران به نشانی www.inmost.ir مراجعه کرده یا رزومه خود را حداکثر تا تاریخ ۳۰ مرداد ماه به inmost.tarvij@gmail.com بفرستند.

برای بازدید گروهی از این موزه، علاقمندان می‌توانند با هماهنگی قبلی در روزهای شنبه و چهارشنبه ساعت ۸ الی ۱۶ و پنج‌شنبه و جمعه ساعت ۹ الی۱۷ حضور پیدا کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.