صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / چین و ایتالیا در یزد نیروگاه آفتابی می سازند
چین و ایتالیا در یزد نیروگاه آفتابی می سازند

همزمان با سالروز ثبت جهانی یزد،

چین و ایتالیا در یزد نیروگاه آفتابی می سازند

تفاهم نامه ساخت نیروگاه خورشیدی همزمان با نخستین سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد(18تیرماه) امروز یکشنبه با دو شرکت چینی و ایتالیایی امضا و مبادله شد.

مراسمی برای این منظور در مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد با حضور علی زینی وند، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، مهدی جمالی نژاد، شهردار مرکز استان و غلامعلی سفید، رئیس شورای شهر یزد و نماینده شرکت دولتی « ساینو استیل» چین و مدیرعامل شرکت « دنیکون » ایتالیا برگزار و تفاهم نامه ای امضا شد.
موضوع تفاهم نامه ساخت ۵۰۰ تا یکهزار مگاوات نیروگاه آفتابی در مقیاس بالای ۱۰۰ مگاوات (۱۰ تا ۳۰ مگاوات )، ساخت ۲۰هزار نیروگاه خانگی پنج کیلووات و ساخت کارخانه تولید پنل های خورشیدی است.
شرکت دنیکون ایتالیا ، نهادی فعال در شناسایی، ارتقا و توسعه فرصت های سرمایه گذاری بین المللی است و ساینو استیل چین هم شرکت دولتی بین المللی در حوزه معادن ، فلزات ، نیروگاه و حمل و نقل است که تاکنون ۲٫۵ میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری کرده است.
یزد به علت گستردگی جغرافیایی و تعداد روزهای بیشتر آفتابی به بهشت انرژی خورشیدی ایران معروف است و با ورود بخش خصوصی برای احداث نیروگاه آفتابی کوچک در استان، سال های آینده میزان استفاده از سوخت های فسیلی در آن کاهش خواهد یافت.
متوسط ساعت آفتابی سالانه یزد سه هزار و ۲۰۰ ساعت است به همین دلیل توان زیادی برای ایجاد و توسعه نیروگاه های خورشیدی فراهم است و همین امر موجب شد تا دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به سرمایه گذاری در حوزه انرژی خورشیدی و جذب سرمایه گذاران در این بخش داشته باشد.
هم اکنون تعدادی سرمایه گذار متقاضی نصب ۷۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی در یزد از طریق شرکت های داخلی و خارجی هستند.
۱۸تیر نخستین سالروز ثبت ۲۰۰ هکتار از ۷۵۰ هکتار محدوده بافت تاریخی شهر یزد از سوی سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد(یونسکو) است.
بافت تاریخی نخستین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان ۱۸ تیر سال گذشته در چهل و یکمین اجلاس یونسکو در کراکوف لهستان در فهرست آثار جهانی ثبت شد.
۱۹۶۸/۲۰۴۷/

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.