صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / هیئت تجاری اردبیل عازم هندوستان می‌شوند
هیئت تجاری اردبیل عازم هندوستان می‌شوند

نایب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

هیئت تجاری اردبیل عازم هندوستان می‌شوند

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: قرار است در راستای تبادل هیئت‌های تجاری ایران و هندوستان هیئت تجاری و اقتصادی از استان اردبیل عازم هندوستان شوند.

صادرات

 
بهروز پورسلیمان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای گسترش بازارهای هدف برای صادرات جدید محصولات تولیدی استان اردبیل و منطقه سفری را به هندوستان انجام دادیم و در آنجا ملاقاتی را با مسئولان اتاق بازرگانی دهلی داشتیم.

 
وی از سفر به ایالت گجرات و شهر احمدآباد خبر داد و خاطرنشان کرد: ما در این شهر با مسولان اتاق بازرگانی احمدآباد جلسه‌ای را در راستای گسترش مناسبات دو جانبه برگزار کردیم تا به شکل مشترک با ایالت دهلی و گجرات بتوانیم زمینه برگزاری یک نمایشگاه سراسری را با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی‌های تولیدی و اقتصادی دو طرف برگزار کنیم. 

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: قرار است به همراه هیئت تجاری با ترکیب فعالان اقتصادی برای بازدید از نمایشگاه ایالت احمدآباد اعزام شویم و در کنار این اعزام ملاقات‌هایی را نیز با مسئولان ایالت گجرات به مرکزیت احمدآباد داشته باشیم تا این فعالیت‌ها زمینه بهبود و ارتقای فعالیت‌های اقتصادی را بین دو کشور فراهم آورد.  ما در این سفر قابلیت‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی استان اردبیل را به مسئولان هندوستان یادآور شدیم و قرار شد در آینده‌ای نزدیک هیئتی نیز از کشور هندوستان و ایالت دهلی و گجرات به اردبیل سفر کرده و به تقویت مناسبات منطقه‌ای کمک کنند. 

وی بیان کرد: این مسافرت در حقیقت نقطه عطفی برای فعالیت‌های توسعه اقتصادی در منطقه و بین دو کشور محسوب می‌شود و امیدواریم با توجه به قابلیت بی‌نظیر دهلی، گجرات و احمدآباد که بیش از ۸۰۰ کارخانه در منطقه گجرات مستقر است بتوانیم از طریق بندر “منقرا” به صورت آسان و از طریق بندرعباس واردات و صادرات دو کشور را به راحتی انجام دهیم. 

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: تجار ما می‌توانند به عنوان پل ارتباطی بین ایران و هندوستان از ظرفیت آسیای میانه در تقویت و گسترش تبادلات و تعاملات تجاری استفاده کنند چرا که هندوستان خود قطب اقتصادی دنیا محسوب می‌شود و ما باید در حد قابل قبول به توسعه روابط اقتصادی با هندوستان بیندیشیم. 

پورسلیمان، ضرورت استفاده تجار ایرانی و اردبیلی را از فرصت فراهم شده برای ورود به بازار هندوستان یادآور شد و بیان کرد: به یقین در سال‌های آتی هندوستان به قدرت بزرگ اقصادی دنیا تبدیل خواهد شد و در این زمینه ما به راحتی می‌توانیم از این بازار به نفع صادرات و واردات و نقش‌آفرینی موثر در این حوزه استفاده کنیم.

وی، تبادل هیئت تجاری بین دو کشور، شرکت در نمایشگاه‌های منطقه‌ای طرفین، برگزاری نشست با سرمایه‌گذاران خارجی دو کشور برای انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک و استفاده از دانش فنی روز در ارتباط با توسعه ماشین‌آلات صنعتی و معدنی را رهاورد سفر خود به هندوستان اعلام کرد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.