صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / نصرتی هم طلایی شد/ قهرمانی فرنگی کاران نوجوان ایران با ۲طلا، ۲نقره و ۲ برنز
نصرتی هم طلایی شد/ قهرمانی فرنگی کاران نوجوان ایران با ۲طلا، ۲نقره و ۲ برنز

نصرتی هم طلایی شد/ قهرمانی فرنگی کاران نوجوان ایران با ۲طلا، ۲نقره و ۲ برنز

نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران به مدال طلای جهان رسید و فرنگی کار وزن ۶۰ کیلوگرم ایران نیز نقره گرفت تا در پایان رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان، ایران با ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز بر سکوی نخست جهان قرار بگیرد.

کشتی فرنگی

به گزارش کسب و کار نیوز از کرواسی، در پایان رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی نوجوانان جهان محمد نصرتی در وزن ۹۲ کیلوگرم دومین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت، شاهین بداغی در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال نقره رسید و ده بزرگی در ۴۵ کیلوگرم به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.مدال طلای با ارزش را برای ایران به ارمغان آوردند تا در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان جهان تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران با کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز  بر سکوی نخست جهان قرار گیرد.

در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم محمد نصرتی دارنده مدال طلای آسیا در سال ۲۰۱۸ مقابل الکسی میلشین از روسیه در یک مبارزه زیبا در حالیکه ۳ بر صفر عقب بود در نهایت با نتیجه ۳ بر ۳ پیروز شد و دومین طلای ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

نصرتی پیش از این در دور اول مقابل آرتور وق از مجارستان با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد و به مصاف عثمان آیدین از ترکیه رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد و به یک چهارم نهایی راه یافت. نصرتی برای رسیدن به نیمه نهایی مقابل ایگناس بوکایسکاس از لیتوانی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر صفر پیروز و راهی نیمه نهایی شد.وی در دیدار ماقبل فینال نیز مقابل لاشا ویلدیانی از گرجستان با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

در فینال وزن ۶۰ کیلوگرم شاهین بداغی به مصاف سرهات کیریک از ترکیه رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و به مدال نقره جهان رسید.

 در حالیکه در همان ثانیه‌های نخست بداغی در خاک حریف ترک قرار گرفته بود و حریف سعی در اجرای فن داشت، بداغی با حرکت به سمت چپ سعی داشت نگذارد حریف ترک فن موردنظرش را اجرا کند اما داور در کمال تعجب این اقدام بداغی را فرار رو به جلو دانست و ۲ امتیاز به کشتی گیر ترک داد و با اعتراض ایران و بازبینی فیلم و رد اعتراض ایران کشتی گیر ترک یک امتیاز دیگر هم گرفت تا ۴ بر صفر پیش بیفتد.

پس از باخت بداغی فرشاد علیزاده شدیدا به مربیان ترک اعتراض کرد و گفت: خدا می‌داند حق کشتی گیر شما برد نبود .پس از واکنش آنها یکی از کشتی گیران ایران قصد داشت وارد ماجرا شود که با وساطت اطرافیان موضوع ختم به خیر شد.

 بداغی پیش از این در دور اول به مصاف فیلیپ مومی از آمریکا رفت و در پایان در یک مبارزه برتر با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید. بداغی در دور دوم و در مرحله یک‌هشتم نهایی نیز برابر ولادیسلاو کاراسف از روسیه قاطعانه و با نتیجه ۷ بر صفر پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید. بداغی برای رسیدن به نیمه نهایی به مصاف آدم حاجی زادا از آذربایجان رفت و در پایان مقتدرانه و در همان تایم نخست حریفش را ۹ بر صفر برد و راهی نیمه نهایی شد. بداغی برای در مبارزه نیمه نهایی برابر پراوش از هند به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.

در وزن ۴۵ کیلوگرم امیررضا ده‌بزرگی دارنده مدال طلای نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۸، در دیدار رده‌بندی به مصاف آرمن نازاریان از بلغارستان رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد و به عنوان پنجم جهان بسنده کرد.

عملکرد داور میدان بشدت با اعتراض تیم ایران همراه بود و حتی داوران ایرانی نیز هنگام مواجهه با این داور از نحوه قضاوت او انتقاد کردند.

ده بزرگی پیش از این در دور اول استراحت کرد اما در دور دوم مقابل الیاس یانداروف از روسیه ۸ بر صفر شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریف روس، راهی گروه بازنده‌ها شد و با شکست ۶ بر صفر کشتی گیر ازبک راهی دیدار رده‌بندی شد.

همچنین تیم ایران در ۵ وزن نخست توسط امیرحسین خوانساری در وزن ۵۵ کیلوگرم به مدال طلا رسید، سجاد عباسپور در ۴۸ کیلوگرم نقره گرفت و حسین قاسمی در ۶۵ و محمد ناقوسی در ۸۰ کیلوگرم نیز به مدال برنز جهان رسیدند. محمدرضا عبدیان در وزن ۱۱۰ کیلوگرم نیز حذف شد.

به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پایان رقابت‌های قهرمانی جهان با کسب ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز مقتدرانه برسکوی نخست جهان ایستاد تا پس از قهرمانی آزادکاران نوجوان ایران در این رقابت‌ها، این بار جام قهرمانی جهان به فرنگی کاران ایران برسد.

رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان جهان در زاگرب پایتخت کرواسی برگزار شد و امشب(یکشنبه) این رقابت‌ها به پایان رسید.

ایران با ۱۳۰ امتیاز قهرمان شد و تیم های روسیه و ترکیه نیز با ۱۰۶ و ۹۱ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.