صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / سازمان بسیج اساتید: دولت لباس رزم اقتصادی بپوشد
سازمان بسیج اساتید: دولت لباس رزم اقتصادی بپوشد

سازمان بسیج اساتید: دولت لباس رزم اقتصادی بپوشد

اجتماعی تاکید کرد «دولت باید لباس رزم اقتصادی بپوشد و کسالت، سستی و روحیه بروکراتیک در دفاع از منافع ایرانیان را از خود دور کند».

در این بیانیه که نسخه ای از آن امروز در اختیار ایرنا قرار گرفت، شمایی از وضعیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور ارایه و در بخشی با عنوان ‘چه باید کرد' تحلیل و تجویزِ راهبردی در ۲ بخش لایه های اجتماعی و سیاسی ارایه شده است.
نویسندگان بیانیه سازمان بسیج اساتید کشور تحلیل و تجویز راهبردی در لایه اجتماعی را به «دوگانه واقعیت/ برساخته»، «دوگانه نظام اسلامی/ سیستم بروکراسی» و «دوگانه اغتشاش‌گر/ مردم» تقسیم می کند.
در بخشی از «تحلیل و تجویز راهبردی در لایه اجتماعی» آمده است: توطئه پنهان و نانوشته جریان غرب این است که از طریقِ راهبردِ فرسوده «فشار از پایین، چانه‌زنی از بالا»، بر سرِ سیاست‌های راهبردی و اساسیِ انقلاب در حوزه منطقه، «معامله» و «امتیازگیری» کند، به این‌صورت که دنباله رسانه‌ای و تحلیلیِ نیروهای غیرِ انقلابی وتکنوکرات در داخل و خارج، تلاش می‌کنند «مشکلاتِ اقتصادی» به «سیاست‌های منطقه‌ای نظام»، ارجاع و این‌گونه به مردم القا شود که «دشواری‌های معیشتیِ مردم»، حاصلِ اصرارِ نظام بر «حمایتِ از خطِ مقاومت در منطقه» بوده و چنانچه از این سیاست، دست کشیده شود، رونقِ اقتصادی از راه خواهد رسید.
در بخش «تحلیل و تجویز راهبردی در لایه سیاسی» نیز این بیانیه به «دوگانه پاسخ‌‌گویی/ استعفا»، «دوگانه بازاندیشیِ ریشه‌ای/ بازاندیشیِ سطحی»، «دوگانه هم‌گراییِ غیرِ انقلابی‌ها/ واگراییِ غیرِ انقلابی‌ها» و «دوگانه مجلسِ دولتی/ مجلسِ مستقل» اشاره می کند.
در بخشی از این تحلیل آمده است: دولت باید به قوای پراستعداد ملت استظهار یافته و «فکر و مبنای پرهزینه غرب‌مَداری» را به حاشیه رانده و تصور نکند «دراز کردنِ دستِ نیاز به سوی غرب»، «گشایشِ اقتصادیِ حقیقی و پایدار» در پی خواهد داشت، بلکه همان‌طور که تجربه عینیِ اخیر به‌وضوح نشان داد، راهِ رونق و رفاهِ اقتصادی از معبر «مذاکره» و «سازش» نمی‌گذرد و با آن ارتباطی ندارد.
«دیگر اینکه باید «کار» و «اقدام» و «عمل» جایگزینِ «کم کاری»، «اهمال‌کاری» و «بی‌ عملی» شود و با بسیج همه منابع معنوی و مادی و فراهم سازی زمینه مشارکت ملت و همکاری همه دلسوزان، کشور را به کارگاه بزرگ تبدیل کرد تا به‌ واسطه تحرک و تکاپوی عملی، گِره‌های معیشتیِ مردم گشوده شود».
در بخش پایانی این بیانیه، سازمان بسیج اساتید به راهبردهایی در شرایط کنونی اشاره و تصریح می کند: با توجه به اینکه وضعیت فعلی نتیجه روند چندساله سیاست های دولت در نگاه به بیرون و امید به معجزه برجام بوده است، بالتبع مهمترین راهبرد برون رفت از مشکل، تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی، بومی و تغییر نگاه از خارج به داخل است.
بسته سیاستی سازمان بسیج اساتید کشور برای مقابله با تروریسم اقتصادی- اجتماعی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با عنوان «چارچوب ضربه ملی به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایرانیان» عصر یکشنبه رونمایی شد و بزودی در اختیار قوای سه گانه قرار می گیرد.
پیشنهادهای ارایه شده حاصل تجربیات ۱۰نفر از استادان بسیجی دانشگاه هاست که به دانش اقتصادی مسلط بوده و از تجربه عملی مدیریت اقتصادی در دولت های گذشته برخوردار بودند.
محورهای اصلی این بسته ۲۵ صفحه ای که تدوین آن یک ماه طول کشید، چالش های پیش رو در زمینه بانکداری، مسکن و غذا و راهکارهای مقابله با آنهاست.
به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور به طور خودجوش به همت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و استادان سراسر کشور ایجاد شد.
این تشکل فعالیت رسمی خود را در سال ۱۳۷۷ به دنبال برگزاری همایش بزرگداشت استاد شهید مصطفی چمران در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز کرد و آیین نامه آن از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۰ تصویب شد.
سی و یکم خردادماه همزمان با سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران روز ملی بسیج اساتید نامگذاری شده است.

اقتصام*۶۹۸۴*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

افزایش سهم درآمدهای پایدار به ۵۲ درصد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز ، سخنگوی اقتصادی گفت: دلیل تاخیر نهایی شدن قانون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.