صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / رونق اقتصادی و توسعه اشتغال نیازمند ترویج فرهنگ کارآفرینی است
رونق اقتصادی و توسعه اشتغال نیازمند ترویج فرهنگ کارآفرینی است

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای :

رونق اقتصادی و توسعه اشتغال نیازمند ترویج فرهنگ کارآفرینی است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور : اشتغال و بیکاری دغدغه بزرگ امروز کشور است و برنامه‌های زیادی در راستای کاهش این دغدغه تدوین شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از صدا و سیما، نادر فخری اظهار داشت: دشمنان و جهان استکبار نتوانستند با هجمه ۴۰ ساله خود ایران را از مسیر و هدف اصلی منحرف کنند.
وی با اشاره به اینکه امروز نیز همچنان در دفاع مقدس هستیم، افزود: جنگ‌ها و هجمه‌های بزرگی از سوی استکبار بر کشور ما معطوف بوده است؛ از جنگ‌های روانی، نظامی و فرهنگی گرفته تا امروز که در جنگ اقتصادی هستیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: کشور ما به واسطه قدمت و فرهنگ کهن خود توانست در برابر همه جنگ‌ها سربلند باشد و امروز نیز در برابر جنگ اقتصادی پیروز خواهد شد.
فخری با بیان اینکه نقش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیروزی در این بخش بسیار اثرگذار است ، ادامه داد: امروز منشاء خیلی از معضلات اجتماعی بیکاری است.
وی بیان کرد: آموزش فنی و حرفه ای دارای چهار مولفه تاثیرگذار یعنی فضای آموزشی استاندارد، تجهیزات، منابع انسانی و برنامه است که موجب موفقیت در این بخش خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: باید ترویج فرهنگ کار آفرینی در کشور انجام شود و موجب توسعه اشتغال و رونق اقتصادی در جامعه شود.
فخری در ادامه گفت: توانمندسازی جوانان و ارائه آموزش‌های مرتبط با اشتغال و ترویج فرهنگ کارآفرینی موجب بهره وری بیشتر و بهبود وضعیت کنونی خواهد شد.
وی با اشاره به وجود فارغ‌التحصیلان بدون مهارت در سطح کشور، گفت: طرح مهارت آموزی ویژه دانشجویان درحال اجرا است که آنها موظف به دریافت گواهینامه مهارت می‌شوند که در قانون ششم توسعه این مهم لحاظ شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای خواستار تلاش مضاعف برای توسعه اشتغال و رفع بیکاری شد و بیان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح و دیگر طرح های مهارت آموزی با کاهش رشد بیکاری در جامعه روبرو باشیم.
فخری تاکید کرد: توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای یکی از مهمترین برنامه‌های دولت و مجلس باید باشد و با هدف حل مشکل بیکاری در جامعه باید دوره‌های آموزشی و مهارتی متنوعی برگزار شود.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.