صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / در راه توسعه خستگی معنا ندارد
در راه توسعه خستگی معنا ندارد

سفیر اسبق ایران در چند کشور عربی:

در راه توسعه خستگی معنا ندارد

سفیر اسبق ایران در کشورهای تونس، قطر و امارات با اشاره به این‌که «در راه توسعه خستگی معنا ندارد»، گفت: مازندران برای رسیدن به توسعه ظرفیت‌های مناسبی دارد که باید از آن‌ها بهره گرفت.

سفیر سابق

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدمحمدباقر سخایی در دیدار با واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با بیان این‌که «در گذشته مباحثی مربوط به توسعه این استان مطرح شده بود»، اظهار کرد: مازندران ظرفیت بسیار مناسبی برای رشد و توسعه دارد و باید از آن به بهترین شکل ممکن بهره گرفت.

وی با بیان این‌که «برای رسیدن به توسعه به یک اراده بسیار قوی نیاز است»، تصریح کرد: برای رسیدن به هدف باید امور را به خوبی پیگیری کرد و در راه توسعه خستگی معنایی ندارد. نقش جهاد دانشگاهی در راه توسعه غیرقابل انکار است و این نهاد می تواند در این راه موفقیت هایی را نیز به دست آورد.

واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران و رئیس کارگروه تخصصی مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران نیز در این دیدار با اشاره به این‌که یکی از اولویت های اصلی جهاد دانشگاهی در این استان توجه به رشد و توسعه مازندران است، اظهار کرد: کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی استان مازندران به جهاد دانشگاهی واگذار شده است و در این کارگروه از تمامی افکار با هر سلیقه ای استفاده می کنیم.

وی با بیان این‌که «کارگروه تخصصی مدیریت دانش و توسعه رسانه‌ای متشکل از ۵ کمیته مدیریت دانش، مستندسازی، توسعه رسانه ای، تسهیلگران توسعه شهرستانی و نخبگان و سرآمدان غیرمقیم است»، گفت: فعالیت‌های خود را در این کمیته‌ها آغاز کردیم و تنها کمیته نخبگان و سرآمدان غیرمقیم به صورت رسمی شروع به کار نکرده است؛ هر چند جلساتی نیز برگزار کردیم.

رئیس کارگروه تخصصی مدیریت دانش و توسعه رسانه‌ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با اشاره به این‌که «در کمیته توسعه رسانه‌ای، رسانه های مازندران در کنار یکدیگر با تمامی سلیقه ها برای توسعه استان حضور دارند»، اظهار کرد: در این کمیته نه تریبون کسی می شویم و نه به دنبال تغییر ماهیت رسانه ها هستیم بلکه هدف اصلی از تشکیل این کمیته استفاده از افکار و اندیشه تمامی افراد از زوایای مختلف برای توسعه مازندران است.

عبدالهیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «بسیاری از دانش های موجود، مکتوب و عینی نیست»، تصریح کرد: برای ثبت دانش های ضمنی نیاز به یک سیستم مدیریت دانش است تا این مشکل نیز برطرف شود و در کمیته مدیریت دانش در این خصوص در حال پیگیری هستیم.

وی همچنین به راه‌اندازی کمیته مستندسازی اشاره کرد و گفت: ممکن است بسیاری از افراد در ساختارهای رسمی عینیت و حضور پیدا نکنند ولی ضرورت دارد از نظرات آنها استفاده شود، که اقدام در این خصوص به کمیته مستندسازی محول شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه کمیته تسهیلگران توسعه شهرستانی نیز فعالیت خود را آغاز کرده است، در ادامه اشاره به اینکه کمیته نخبگان و سرآمدان غیرمقیم از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: در این زمینه توانمندی های فراوانی در سطح کشور وجود دارد و امیدواریم بتوانیم در قالب مناسب از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

مقرر شد محمدباقر سخایی سفیر اسبق ایران در کشورهای عربی تونس، قطر و امارات، کمیته نخبگان و سرآمدان غیرمقیم کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران را راه اندازی نماید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.