صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / الزام اپراتورها به اطلاع رسانی درباره پیامک های جعلی
الزام اپراتورها به اطلاع رسانی درباره پیامک های جعلی

رگلاتوری هشدار داد؛

الزام اپراتورها به اطلاع رسانی درباره پیامک های جعلی

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: اپراتورهای تلفن همراه باید درباره ماهیت پیامک های جعلی مربوط به خدمات ارزش افزوده به همه مشترکان اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

به گزارش کسب و کار نیوز، برخی مشترکان یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور این روزها متن پیامکی را دریافت کرده اند که آنان را تشویق می کند برای دریافت شارژ رایگان با مبالغ گوناگون عددی را به سرشماره های عنوان شده ارسال کرده و پس از ارسال و دریافت شارژ با فرد ارسال کننده پیامک تماس برقرارکنند.
در همین پیوند و بر اساس گزارش روز یکشنبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی «مجید حقی» معاون نظارت و اعمال مقررات این سازمان با اشاره به مشاهده ارسال گسترده پیامک های تبلیغاتی با متن فریبنده از طریق پیام رسان های اجتماعی یا سرشماره های شخصی که کاربران را تشویق می کند با ارسال کد، شارژ یا سرویس رایگان دریافت کنند، گفت: برخی از کاربران با اعتماد به اینکه پیام ها، موارد درخواستی در پیامک را انجام می دهند که در برخی موارد به ثبت و فعال شدن سرویس ناخواسته و متضرر شدن آنها منجر می شود.
وی افزود: اپراتورها از سوی رگولاتوری ملزم شده اند در این خصوص به مشترکان اطلاع رسانی لازم را انجام دهند و همچنین به همه شرکت های ارایه دهنده خدمات مبتنی بر محتوا برای انجام ندادن اینگونه تبلیغات اخطار جدی ارسال کنند.
حقی با تاکید بر اینکه سازمان تنظیم مقررات با جدیت حقوق کاربران را از طریق مراجع حقوقی و قضایی مرتبط برای شناسایی عوامل این گونه اقدام ها پیگیری می کند، از همه مردم درخواست کرد ضمن بی توجهی به اینگونه پیام ها، اطلاعات مربوط به سرویس ها و خدمات ارزش افزوده را از سایت های اینترنتی رسمی اپراتورها دریافت کنند.
این مقام مسئول درباره خبر جعلی منتشر شده در ایام عید فطر در مورد فعال سازی سرویس بسته اینترنتی یک اپراتور از طریق کد دستوری تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده منشاء این پیامک شناسایی و موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری شد.
وی افزود: این سرویس برای حدود ۵۰۰ هزار مشترک فعال شده بود که با پیگیری انجام شده، سرویس غیر فعال شده و بسته اینترنتی مشترکان به حالت قبل از این سرویس برگردانده شد و همچنین هزینه های دریافت شده از ۳ هزار و ۱۰۰ مشترک برای فعال سازی این سرویس، به آنها برگردانده شد.
«محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم دیروز در یکی از شبکه های اجتماعی خود در این باره از برخورد جدی با کلاهبرداری‌ها نوشت و تاکید کرد: مردم همواره می خواهند با پیامک ‌های مزاحم تبلیغاتی و فریبکاری ها و کلاهبرداری ‌هایی که در این زمینه گاهی صورت می ‌گیرد، مقابله جدی شود.
آذری جهرمی در ادامه نوشت: پس از آنکه در عید فطر، عده‌ای با پیامک و طرح دروغ اینترنت ۱۲۰ گیگابایتی، تعدادی از مشترکان را فریب دادند و آنها به اجبار عضو یک سرویس حجمی یکی از اپراتورهای تلفن همراه شدند، اکنون عده‌ای دیگر، با سوء استفاده از سرویسهای ارزش افزوده اقدام به کلاهبرداری از مشترکان کرده‌اند.
وزیر ارتباطات با تاکید براینکه در مورد قبلی، برای بیش از ۳۱۰۰ قربانی نهایی، با دستور سازمان تنظیم مقررات، مبالغ برگشت داده شد افزود: در موارد اخیر، امروز سازمان تنظیم مقررات توقیف فعالیت سرویسهای ارزش افزوده متخلف را اعلام کرد.
وی افزود: به اپراتورها ابلاغ شده ظرف یک هفته وجوه همه مشترکان این سرویس های ارزش افزوده را برگشت دهند و با تکمیل مستندات این شرکتها به مراجع مربوطه برای رسیدگی تخلفات معرفی شوند.
آذری جهرمی تاکید کرد: وزارت ارتباطات با تاکید بر تسهیل مسیر تجارت مجاز و حمایت از آن، با مصادیق کلاهبرداری و سوء استفاده‌های اینچنینی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.
اقتصام**۲۰۷۸**۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

رگولاتور ارتباطات: اهتمام ایرانسل به کاربرد هوش مصنوعی چشم‌گیر است

به گزارش کسب و کار نیوز ، فتاحی با حضور در غرفه ایرانسل، در سومین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.