صفحه اصلی / اصناف / اعطای مشوق به صنوف تولیدی برای استقرار در شهرک های صنعتی
اعطای مشوق به صنوف تولیدی برای استقرار در شهرک های صنعتی

مشکلات صنعت کیف وکفش چرم

اعطای مشوق به صنوف تولیدی برای استقرار در شهرک های صنعتی

مشکلات صنعت کیف وکفش چرم با حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و روسای تشکل های تخصصی این صنعت مورد بررسی قرار گرفت.

مشکلات صنعت کیف وکفش چرم با حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و روسای تشکل های تخصصی این صنعت مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ؛​ صادق نجفی در نشست مشترک با روسای تشکل های تخصصی و اتحادیه کفش تهران با اشاره به اعطای مشوق به صنوف تولیدی جهت استقراردر شهرکهای صنعتی گفت: مشوق های مناسبی به صنعتگران حوزه کیف و کفش و مصنوعات چرمی برای استقرار در شهرک های صنعتی اعطا می شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛​ در نشست مشترک معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت با نمایندگانی از اتحادیه‌های کفش تهران، مشکلات و موانع پیش روی تولید این صنعت مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات و راهکارهای لازم برای بهبود وضعیت تولید این صنعت اتخاذ شد. تسهیل در ورود مواد اولیه ضروری صنعت کیف وکفش چرم، افزایش قیمت تمام شده تولید، فقدان بازارهای صادراتی متنوع، تسریع در استقرار واحدهای صنفی تولیدی در شهرک های صنعتی از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.­ صادق نجفی ‌مدیرعامل سازمان‌ صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در این جلسه،هماهنگی با گمرک برای تسهیل ورود مواد اولیه ضروری به کشور را در اولویت سازمان عنوان کرد و از اعطای مشوق ها در واگذاری اراضی صنعتی به صنعتگران جهت استقرار در شهرکها و نواحی صنعتی خبرداد. معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت همچنین توسعه بازار صادراتی در صنعت کفش را در بهبود وضعیت تولید این صنعت موثر برشمرد و خواستار مدیریت صادرات محصولات آن شد. نجفی به اتحادیه صنعت کیف وکفش چرم پیشنهاد داد طرحی برای صادرات کفش به کشورهای روسیه ،اکراین ، بلاروس و… تهیه و مزیت های حضور در این بازارها را مورد بررسی قرار دهند. وی گفت: امسال ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۷ به منظور مشوق های صادراتی برای خوشه های صنعتی، واحدهای دانش بنیان، استارتاپ ها و… در نظر گرفته شده است که با همکاری سازمان توسعه تجارت می توان برای صنعت کفش نیز در صورت ارائه طرح جامع مدیریت صادرات و برنامه ریزی برای بازارهای هدف، اعتباراتی در نظر گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

ضرورت تصویب و ابلاغ توزیع کالای اساسی توسط اصناف از سوی ستاد تنظیم بازار کشور/ «اتاق اصناف ایران» باید امکاناتی متناسب با گستره وظایف خود داشته باشد

به گزارش کسب و کار نیوز ، نشست هم‌اندیشی رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.