سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / آیا «هزارپا» رکورد سینمای ایران را شکست
آیا «هزارپا» رکورد سینمای ایران را شکست

رکورد فروش سینمای ایران

آیا «هزارپا» رکورد سینمای ایران را شکست

از ابتدا هم قابل پیش‌بینی بود که فیلمی با حضور رضا عطاران و جواد عزتی و با کارگردانی ابوالحسن داوودی می‌فروشد.

از ابتدا هم قابل پیش‌بینی بود که فیلمی با حضور رضا عطاران و جواد عزتی و با کارگردانی ابوالحسن داوودی می‌فروشد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، «هزارپا» جدیدترین ساخته سینمایی داودی که پیش از این فیلم‌های کمدی و پرفروش «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰»، «سفر جادویی» و «جیب برها به بهشت نمی‌روند» را ساخته بود از روز چهارشنبه در سینماهای ایران اکران شد. هنوز ساختار مشخص و شفافی برای بررسی میزان فروش فیلم‌ها وجود ندارد اما اگر به صحبت‌های تهیه‌کننده و سینمادارها اعتماد کنیم، باید بپذیریم که «هزارپا» در سه روز اول اکرانش توانسته یک میلیارد و ششصد میلیون تومان بفروشد و رکورد فروش افتتاحیه را که پیش از این در اختیار «نهنگ عنبر۲» بود، جابجا کند.

***رقبای هزارپا
«نهنگ عنبر۲» ساخته سامان مقدم در سه روز اول اکرانش یک میلیارد و سیصد میلیون تومان فروخته بود و در سال ۹۶ با فروش ۲۱ میلیاردی، لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران و طبیعتا سال را از آن خود کرد.

بعد از «نهنگ عنبر۲» فیلم «آینه بغل» به کارگردانی منوچهر هادی و بازی محمدرضا گلزار و جواد عزتی در سه روز ابتدایی اکران به فروش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیونی رسید و رکورد فروش افتتاحیه که پیش از این در اختیار فیلم‌های «فروشنده» و «ساعت ۵ عصر» بود را به خودش اختصاص دهد.

«شهرموش‌ها ۲» که در سال ۹۳ با فروش ۱۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد، مجموع فروش‌اش در تهران و در هفته اول به ۷۰۰ میلیون تومان رسید.

البته همیشه افتتاحیه قوی یا ضعیف تضمینی برای فروش بالا یا پایین نیست. مصادره ساخته مهران احمدی و با بازی رضا عطاران که تا امروز با فروش ۱۵ میلیارد و نیمی، پرفروش‌ترین اثر سال ۹۷ است در ۴ روز اول اکرانش تنها پانصد و هشتاد میلیون تومان فروخت.

اما آنچه مشخص است این است که با پایان یافتن بازی‌های جام جهانی و دیده شدن بیشتر فیلم‌های در حال اکران، فروش «هزارپا» بیشتر خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۶ درصدی مخاطبان نوروزی سینما

به گزارش کسب و کار نیوز ، با توجه به آمارهای رسمی ثبت شده در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.