صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / پیش‎بینی افت پایدار مقدار تولید کشورهای غیراوپک تا سال ۲۰۲۰
پیش‎بینی افت پایدار مقدار تولید کشورهای غیراوپک تا سال ۲۰۲۰

پیش‎بینی افت پایدار مقدار تولید کشورهای غیراوپک تا سال ۲۰۲۰

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, موسسه وود مکنزی ضمن این پیش‎بینی، اعلام کرده است که در حالی که بیشترین نرخ کاهش سالانه تولید مخازن متعارف مربوط به دهه گذشته هفت درصد و معادل دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز بوده است، این مقدار در سال ۲۰۱۴ به ۳,۶ درصد و در سال ۲۰۱۵ با کاهش قابل ملاحظه قیمت نفت، به ۵.۱ درصد رسید و از آن پس ثابت مانده است.
طبق گفته‌های یکی از مدیران تحقیقاتی وود مکنزی، ثبات در مقدار تولید نفت باوجود پایین بودن قیمت آن در سال‎های اخیر، به دلیل افزایش بازدهی تولید و سرمایه‎گذاری هوشمند از طرف شرکت‎های عملیاتی بوده است.
تولید از ماسه‎های نفتی کانادا و منابع نفتی آب‎های عمیق در برزیل نیز تاثیری بسزا در جبران کاهش جهانی مقدار تولید نفت خواهد داشت، به طوری‌که پیش‎بینی می‎شود در سال ۲۰۲۰، تنها تولید از ماسه‎سنگ‎های نفتی افت تولید جهانی به مقدار ۰,۶ درصد را جبران خواهد کرد؛ همچنین پیشرفت فناوری‎های نو از قبیل حفاری افقی، شکست هیدرولیکی، اعمال روش‎های نو ازدیاد برداشت و افزایش تزریق دی‎اکسیدکربن به‌ویژه در آمریکا، کانادا و روسیه سهمی بسزا در ثبات مقدار کاهش تولید نفت داشته است.
با این حال، بر اساس پیش‎بینی این موسسه، مقدار کاهش تولید نفت سالانه کشورهای غیراوپک پس از ۲۰۲۰، به ۶ درصد می‎رسد و ترغیب سرمایه‎گذاران به انجام سرمایه‎گذاری‎های بیشتر برای تولید بیشتر نفت و کاهش شکاف میان عرضه و تقاضا، نیازمند افزایش قیمت جهانی نفت خواهد بود.
باید به این نکته توجه کرد که تغییر یک درصدی نرخ کاهش جهانی، سالانه به کاهش/افزایش تولید ۲ میلیون بشکه نفت در روز تا سال ۲۰۲۱ منجر خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.