صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / نقش موثر اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در ارتقای جایگاه بین‌المللی این مراکز

وزیر علوم در نشست هم‌اندیشی ارتقای دانشگاه‌ها به تراز بین‌المللی تأکید کرد

نقش موثر اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در ارتقای جایگاه بین‌المللی این مراکز

وزیر علوم نقش اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در ارتقای جایگاه بین‌المللی این مراکز به تراز بین‌المللی را موثر دانست و گفت: باید فضای دانشگاه‌ها اعم از محیط‌های دانشجویی و اعضای هیأت علمی به گونه‌ای باشد که ارتقای سطح این مراکز به ترازهای بین‌المللی به عنوان یک هدف مورد توجه قرار بگیرد. بنابراین نباید از نقش موثر اعضای هیأت علمی و دانشجویان در این زمینه غافل شویم.

بازدید وزیر علوم از مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر منصور غلامی در نشست هم‌اندیشی ارتقای پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین‌المللی که امروز با حضور رؤسای دانشگاه‌های برتر در وزارت علوم برگزار شد، حمایت از اجرای این برنامه را یکی از سیاست‌های اصلی وزارت علوم عنوان کرد و افزود: باید برای تحقق شاخص‌های تعیین شده در زمینه ارتقای پنج دانشگاه و پژوهشگاه به تراز بین‌المللی و ارتقای این شاخص‌ها توأم با ارزیابی، اصلاح و تکمیل آن به منظور دستیابی به هدف تلاش کرد. در واقع در این شاخص‌ها باید با نگاه به تحولات جهان در این حوزه و مدیریت دانشگاه‌ها و همچنین استفاده از شاخص‌های جدید در ارزیابی‌ها و دسته‌بندی‌های این حوزه توجه شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برای دستیابی به تراز بین‌المللی لازم است هر نوع حمایتی که امکانش وجود دارد و شرایط و توانمندی داخل دانشگاه‌ها ایجاب می‌کند، صورت بگیرد و در سطح ستادی هم باید به این حمایت‌ها توجه جدی داشته باشیم. در واقع وزارت علوم می‌تواند در زمینه‌هایی نظیر اصلاح آیین‌نامه‌ها، پشتیبانی‌های مادی، حرکت به سمت اصلاح قوانین و مقررات در جهت از بین بردن موانع و کندی‌های حرکت به سمت تراز بین‌المللی در اجرای برنامه فوق نقش موثری ایفا کند.

وزیر علوم بر مشارکت اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها بر پیشبرد پروژه ارتقای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به تراز جهانی تأکید کرد و گفت: اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها می‌توانند با مشاوره‌های علمی نقش موثری در ارتقای شاخص‌های تعیین شده برای حرکت به سمت تراز جهانی ایفا کنند. نباید نقش مجموعه خانواده هر دانشگاه را در فرایند ارتقای جایگاه آن مرکز نادیده بگیریم. بنابراین باید فضای دانشگاه‌ها از جمله محیط‌های دانشجویی در جهت حمایت از این هدف بزرگ قرار بگیرند.

غلامی در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه تدوین شده باید تا پایان برنامه ششم توسعه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ما در فرایند توسعه‌ای قرار بگیرند و بتوانند در تراز جهانی مطرح شوند و این برنامه مطمئنا از طریق حمایت‌های ملی بخش ستادی وزارت علوم و بخش‌های دیگر در سطح دستگاه‌های اجرایی قابل دسترسی است. با توجه به این‌که دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما در سطح دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند، بنابراین دستیابی به شاخص جهانی بر اساس این برنامه تدوین‌شده امری شدنی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.