صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مخالفت فرمانده سابق ناتو با کاهش نظامیان آمریکایی در آلمان و اروپا
مخالفت فرمانده سابق ناتو با کاهش نظامیان آمریکایی در آلمان و اروپا

فرمانده سابق ناتو اظهار کرد

مخالفت فرمانده سابق ناتو با کاهش نظامیان آمریکایی در آلمان و اروپا

فرمانده سابق ناتو اظهار کرد، در حال حاضر وضعیت حضور نظامیان آمریکایی در کشور آلمان خوب بوده و به رغم صحبت‌هایی که دونالد ترامپ مطرح می‌کند نباید حضور آنها کاهش یابد.

نظامیان آمریکایی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا، خبرگزاری دویچه وله نقل کرد، ژنرال فیلیپ بریدلاو، فرمانده سابق آمریکایی ناتو درباره گزارش‌ها درخصوص بررسی یک طرح خروج نظامیان آمریکایی از آلمان توسط پنتاگون گفت: من دائما شهادت داده‌ام که ما حتی باید تعداد نیروهایمان را در اروپا بیشتر کنیم نه کمتر. من معتقد هستم برای تطابق با سرعت تحرک نظامیان دشمنان ما می‌بایست ما نیز سرعت و تحرکمان را بالا ببریم و به این منظور نیازمند نیروهای پیشرو هستیم.

او که مدتی نیز فرمانده واحد فرماندهی اروپای ارتش آمریکا بوده، تاکید کرد: من حامی کاهش بیشتر تعداد سربازانمان در اروپا نیستم بلکه به جای آن من از افزایش قابلیت‌هایمان برای پاسخ سریع حمایت می‌کنم و بخشی از این پاسخ سریع نیازمند نیروهای پیشرو است.

او خاطر نشان کرد: در حال حاضر میزان نیروهایی که ما در آلمان داریم در مقایسه با چیزی که در گذشته بودند بسیار کوچک است و همانطور که گفتم من از کاهش بیشتر سربازهایمان در اروپا و همچنین مشخصا در آلمان حمایت نمی‌کنم. برخی از مهمترین سازمان‌های کنترل و فرماندهی ما در آلمان هستند و همچنین زیرساخت‌های ما برای فرماندهی و کنترل مربوط به ناتو نیز در آلمان هستند. به نظر من این زیرساخت‌ها وضعیت خوبی به منظور حمایت از مابقی ماموریت‌های اروپایی ما دارند.

او درباره انتقادهایی که مشخصا در دولت ترامپ علیه بودجه دفاعی آلمان مطرح شده گفت: من فکر می‌کنم آلمان درگیر یک بحث داخلی درباره میزان بودجه دفاعی‌اش است و همانطور که من در گزارش‌ها خوانده‌ام آلمان به این نتیجه رسیده که می‌بایست بودجه خود را برای ارتش افزایش دهد و من نیز از آن حمایت می‌کنم.

او ادامه داد: با توجه به اقدامات روسیه از سال ۲۰۰۸ تاکنون نظیر حمله به گرجستان و همینطور کریمه و تحولات شرق اوکراین من معتقد هستم که کشورهای ما باید در سرمایه‌گذاری خود بازبینی انجام دهد و من از مواضع آلمان و تصمیم‌هایش برای افزایش بودجه دفاعی حمایت می‌کنم. آلمان یکی از بهترین هم‌پیمانان ما در ائتلاف ناتو است و پتانسیل این را دارد که یک رهبر واقعی در اروپا باشد و من می‌خواهم آنها در زمینه قابلیت‌های نظامی در اروپا نیز به جایگاه رهبری ارتقا پیدا کنند.

بریدلاو درباره نگرانی‌هایی که برخی هم‌پیمانان آمریکا درخصوص نشست آتی دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در هلسینکی دارند،‌ گفت: من چشم به اخبار خوب دارم و خبر خوب این است که رئیس‌جمهور کشور ما قبل از اینکه به دیدار پوتین برود ابتدا با همه رهبران کشورهای دیگر عضو ناتو گفت‌وگو خواهد کرد. اگر که ترامپ با پوتین قبل از دیدار با رهبران هم‌پیمان با ما ملاقات می‌کرد این موجب نگرانی من می‌شد و آنچه که مهم است این است که رئیس‌جمهور کشور ما پیش از ملاقات پوتین صحبت‌های هم‌پیمانان ما را می‌شنوند و بنابراین ما نظمی درست را داریم.

او ادامه داد: من مدت‌ها پیش گفته‌ام که ما به عنوان ناتو و آمریکا باید باب گفت‌وگو را با روسیه آغاز کنیم. اگر می‌خواهیم از راه صلح آمیز به جلو برویم ما نیاز داریم که درباره آن صحبت کنیم. ما مطمئنا نمی‌خواهیم که با یکدیگر بر سر آن بجنگیم. رهبران ناتو در دیدارشان با ترامپ پیش از دیدار با پوتین می‌توانند به او در شکل دهی به مسیر گفت‌وگویش کمک کنند. در نهایت ما نیاز داریم که از سیاست عبور کرده و شروع به گفت‌وگوهایی سازنده با روسیه در سطوح عالی داشته باشیم. اگر این دیدار بتواند آغازی برای این روند باشد من باور دارم که به هدفی خوب دست پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.