صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / محمد نوری: پارس جنوبی مانند فصل گذشته در لیگ برتر موفق ظاهر می‌شود/ سردار جوانی کرد
محمد نوری: پارس جنوبی مانند فصل گذشته در لیگ برتر موفق ظاهر می‌شود/ سردار جوانی کرد

باید شان تیم‌ملی و تیم‌ بزرگ پرسپولیس حفظ شود

محمد نوری: پارس جنوبی مانند فصل گذشته در لیگ برتر موفق ظاهر می‌شود/ سردار جوانی کرد

بازیکن پارس جنوبی جم معتقد است که تیمش در فصل هجدهم لیگ برتر می‌تواند مانند فصل گذشته موفق ظاهر شود. او همچنین می‌گوید پارس جنوبی بازیکنان جوانی را جذب کرده که باوجود کم نام و نشان بودن، می‌توانند زیر نظر تارتار عملکرد خوبی را از خودشان نشان دهند.

محمد نوری

به گزارش کسب و کار نیوز را می‌خوانید:

* شرایطت برای حضور در فصل جدید لیگ برتر چگونه است؟

به نظرم لیگ هجدهم فصل خیلی سختی است. تیم‌ها از نظر یارگیری خوب عمل کردند و آماده‌سازی خوبی را پشت سر گذاشتند. تیم ما هم حدود دو سه هفته است که تمریناتش را آغاز کرده است. من در بازی با پیکان با مصدومیتی مواجه شدم که با چند روز تمرین جداگانه می‌توانم به تیم اضافه شوم.

* چند بازیکن تاثیرگذار پارس جنوبی پس از پایان لیگ هفدهم از این تیم جدا شدند. فکر می‌کنی پارس جنوبی می‌تواند مانند پارسال جزو تیم‌های موفق لیگ باشد؟

همین که هفت، هشت بازیکن پارس جنوبی به تیم‌های خوب ایران پیوستند نشان می‌دهد که عملکرد خوبی در فصل گذشته داشته و کادرفنی برای این تیم و بازیکنان زحمت زیادی کشیده است. فکر می‌کنم امسال هم همین روند را ادامه می‌دهیم. تارتار بازیکنان جدید و جوان خوبی را جذب کرده است؛ بازیکنانی که شاید از نظر اسم معروف نباشند اما ما می‌توانیم مانند سال گذشته در لیگ برتر موفق ظاهر شویم. البته مطمئنا کارمان از پارسال خیلی سخت‌تر است چون به عنوان تیم پنجم لیگ برتر روی ما حساب می‌کنند و قوی‌تر از قبل مقابل ما ظاهر می‌شوند.

* تو سابقه حضور در تیم‌ملی را داری و توانستی به همراه این تیم به جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم صعود کنی. به عنوان کسی که سابقه حضور در تیم‌ملی را داری، عملکرد ایران در جام‌جهانی را چطور ارزیابی می‌کنی؟

عملکرد تیم‌ملی در جام‌جهانی خیلی خوب بود و هم کادرفنی و هم بازیکنان نمره قابل قبولی گرفتند. من امیدوارم که تیم‌ملی در جام‌ملت‌ها هم موفق باشد. تیم‌ملی با عملکرد خوبی که در جام‌جهانی داشته سطح توقعات را بالا برده و مردم به کم‌تر از قهرمانی راضی نیستند. البته کارمان خیلی سخت است و تیم‌های قدرتمندی مانند ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا حضور دارند. فکر می‌کنم مردم واقعا این تیم‌ملی را دوست دارند و با این تیم آشتی کردند. آن‌ها امیدوارند که تیم‌ملی در جام‌ملت‌های امارات پس از سال‌ها قهرمانی را برای آن‌ها بیاورند.

* سردار آزمون پس از جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه به خاطر انتقاداتی که به عملکرد او شد و به گفته خودش این انتقادها موجب ناراحتی و تشدید بیماری مادرش شد، در سن ۲۳ سالگی از تیم‌ملی خداحافظی کرد. به عنوان یک بازیکن باتجربه که در سال‌های حضورت در تیم‌ملی و لیگ برتر بارها تحت‌ فشار هم قرار گرفتی، نظرت درباره این تصمیم سردار آزمون چیست؟

بالاخره هر تیم و بازیکنی وقتی در تیم بزرگی بازی می‌کند روی او فشار است. همه بازیکنانی که در تیم‌های استقلال و پرسپولیس یا در سطح خیلی بالاتر رئال مادرید و بارسلونا بازی می‌کنند با فشارهایی مواجه هستند. آن‌ها زیر آماج انتقادات و فشار قرار می‌گیرند و باید خودشان را کنترل کنند. من احساس می‌کنم سردار جوانی کرده است. البته ما نمی‌دانیم روی چه حسابی این تصمیم را گرفته است. امیدوارم او تصمیمی بگیرد که هم به خودش و هم به تیم‌ملی کمک کند. سردار بازیکن جوانی است که می‌تواند به تیم‌ملی کمک کند. من شخصا اعتقاد دارم که او اصلا ضعیف کار نکرد. سیستم بازی ما طوری بود که به مهاجم هدف ما توپ‌های کمی می‌رسید و احتمالا به همین خاطر فشارها روی او زیاد شد. قطعا وقتی بازیکنی در هر سه دیدار جام‌جهانی ۹۰ دقیقه بازی می‌کند، نشان‌دهنده این است که خواسته‌های کادرفنی را براورده کرده است. وقتی کادرفنی از یک بازیکن راضی باشد باید آن بازیکن هم از عملکرد خودش راضی باشد. قطعا انتقاد همیشه است. از مسی و رونالدو هم انتقاد می‌شود ولی این انتقادها باید باعث پیشرفت بازیکنان شود.

* تو به واسطه حضور در پرسپولیس و تیم‌ملی، هم با برانکو هم با کی‌روش سابقه همکاری داری. این دو پس از حذف ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه به شدت علیه هم مصاحبه کردند و بیانیه دادند. چه نظری درباره این درگیری لفظی داری؟

ما به عنوان بازیکن باید سرمان در لاک خودمان باشد و نمی‌توانیم صاحب نظر باشیم. قطعا پرسپولیس بزرگترین تیم آسیاست و تیم‌ملی هم تیم کشورمان است. این بحث‌ها در تمام دنیا وجود دارد و قطعا در کشورهای دیگر هم اختلاف سلیقه بین مربیان باشگاهی و ملی وجود دارد. مهم این است که احترام‌ها حفظ شود. باید هم شان و شخصیت تیم‌ملی و هم شان و شخصیت تیم بزرگ پرسپولیس حفظ شود.

* آیا این درگیری‌ها می‌تواند روی تمرکز و عملکرد ملی‌پوشان پرسپولیس تاثیرگذار باشد؟

بازیکن باید سرش در لاک خودش باشد. اگر بازیکن تمرکز بالایی داشته باشد این مسائل نمی‌تواند روی عملکرد او تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.