صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / لبنان بازگشت سری جدید آوارگان سوری به کشورشان را ترتیب داد
لبنان بازگشت سری جدید آوارگان سوری به کشورشان را ترتیب داد

لبنان بازگشت سری جدید آوارگان سوری به کشورشان را ترتیب داد

سازمان امنیت عمومی لبنان امروز (شنبه) زمینه بازگشت حدود ۴۰۰ آواره سوری به کشورشان را ترتیب داد که در منطقه عرسال اقامت داشتند.

آوارگان سوری

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روسیا الیوم، عباس ابراهیم، مدیر امنیت عمومی لبنان اعلام کرد: تسهیل بازگشت صدها آواره سوری از منطقه شبعا به سوریه و خروج سری سوم این آوارگان در راستای تکمیل سری‌های گذشته ادامه دارد.

ابراهیم گفت به ماموریت خود درخصوص پرونده آوارگان سوری که از سوی میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان مکلف به انجام آن شده است ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: انتقال این گروه از آوارگان سوری داوطلب، بخشی از عملیات بازگشت آوارگان به سوریه است که با گسترش مناطق امن در این کشور تعدادشان افزایش خواهد یافت.

ابراهیم افزود، لبنان در مرحله نخست ۵۰۰ تن از آوارگان موجود در منطقه عرسال و در مرحله دوم ۲۷۶ آواره دیگر را به سوریه بازگردانده و مرحله سوم که امروز انجام می‌شود، تکمیل سری‌های گذشته است.

وی اقدام حزب‌الله لبنان در حل و فصل اوضاع آوارگان سوری داوطلب برای بازگشت و هماهنگی درخصوص آنها را ستود و ابراز امیدواری کرد این اقدام پاسخ لازم از سوی آوارگان را دریافت کند.

وی گفت: امیدواریم این اقدام کمکی برای ما درخصوص بازگشت داوطلبانه و ایمن آوارگان باشد که درباره آن با کمیساریای عالی امور پناهندگان و مقامات سوری برای هماهنگی می‌کنیم.

روزنامه “الاخبار” لبنان هم در این باره نوشت: هنوز ۴۸ ساعت از آغاز بازگشت آوارگان سوری نگذشته که مراکز حزب‌الله در جنوب لبنان، استان البقاع و بیروت علاوه بر دریافت تماس‌ها از طرف‌های بین‌المللی جهت پرس‌وجو از این اقدام و ابعاد آن، صدها تماس نیز درخصوص پرس‌وجو از اوضاع آوارگان کرده‌اند که در مراکز مختلف لبنان اقامت دارند.

الاخبار نوشت: “جریان ملی‌ آزاد” آماده است تا به زودی از تشکیل کمیته‌هایی در مناطق مختلف لبنان برای رایزنی با آوارگان داوطلب به بازگشت خبر دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.