صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / توسعه زیست بوم کارآفرینی کمک زیادی به توسعه شرکت های دانش بنیان می کند
توسعه زیست بوم کارآفرینی کمک زیادی به توسعه شرکت های دانش بنیان می کند

معاون انرژی های تجدید پذیر معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری:

توسعه زیست بوم کارآفرینی کمک زیادی به توسعه شرکت های دانش بنیان می کند

احمد فیروزی بیان کرد: توسعه زیست بوم کارآفرینی و ایجاد شتاب دهنده نوآوری یکی دیگر از اقداماتی است که باید در این زمینه انجام دهیم که می تواند کمک جدی به شکل گیری شرکت های دانش بنیان کند.

برنامه «گفت و گوی علمی» رادیو گفت و گو با موضوع دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در حوزه انرژی های تجدید پذیر و با حضور مهندس احمد فیروزی معاون انرژی های تجدید پذیر ستاد حوزه انرژی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری روانه آنتن شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از رادیو گفت و گو، احمد فیروزی در آغاز با اشاره به ماموریت های معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: یکی از ماموریت های اصلی، توسعه کسب و کارهای دانش بنیان است که این مهم از طریق ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان در زنجیره ارزش بخش های مختلف اقتصادی محقق می شود.

وی افزود: در ستاد حوزه انرژی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری سعی می کنیم تعاملات شرکت های دانش و شرکت های بزرگ صنعتی و خدماتی کشور را ارتقاء دهیم. ارتقاء این تعاملات می تواند کمک کند صنایع موجود نیز به سمت دانش بنیان شدن حرکت کنند.

معاون انرژی های تجدید پذیر ستاد حوزه انرژی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به دیگر اقدامات این معاونت اشاره کرد و بیان کرد: توسعه زیست بوم کارآفرینی و ایجاد شتاب دهنده نوآوری یکی دیگر از اقداماتی است که باید در این زمینه انجام دهیم که می تواند کمک جدی به شکل گیری شرکت های دانش بنیان کند. همچنین در این مورد از رویدادهای کارآفرینی و برگزاری آن در کشور کمک می کنیم.

وی ابراز داشت: ماموریت بعدی معاونت علمی ریاست جمهوری در حوزه شرکت های دانش بنیان، کمک به توسعه بازار محصولات شرکت های دانش بنیان است. اگر بازار محصولات شرکت های دانش بنیان را ایجاد و توسعه دهیم، بخصوص با تجمیع تقاضا در بخش های دولتی، شرایط برای شرکت های دانش بنیان بسیار مناسب می شود زیرا دولت در بسیاری از بخش ها می تواند بازار گسترده ای برای شرکت های دانش بنیان باشد. اگر این نیاز و تقاضا در بخش دولتی تجمیع، شفاف سازی و اطلاع رسانی به فعالان کسب و کارهای دانش بنیان شود، می تواند در حرکت آنها به سمت اقتصادی شدن فعالیت هایشان و تامین نیازهای کشور از بازارهای داخلی کمک شایانی کند.

فیروزی از لزوم توانمندسازی شرکت های دانش بنیان گفت و اظهار کرد: ستاد حوزه انرژی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری سعی می کند با تدوین اطلس توانمندی شرکت های دانش در حوزه انرژی و در حوزه انرژی های تجدید پذیر، جامعه مخاطب را در معرض اطلاعات مفید و ارزشمندی از جنس فعالیت ها و توانمندی های شرکت های دانش بنیان قرار دهیم. امروز در حوزه انرژی های تجدید پذیر بیش از ۸۰ شرکت دانش بنیان داریم که نسبت به انتهای سال ۹۵ که ۶۶ شرکت بودند، افزایش مناسبی داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.