چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / تاکید استاندار تهران برحمایت از حوزه دانش بنیان پایتخت
تاکید استاندار تهران برحمایت از  حوزه دانش بنیان پایتخت

تاکید استاندار تهران برحمایت از حوزه دانش بنیان پایتخت

استاندار تهران بر لزوم ورود شورای برنامه ریزی این نهاد به منظور حمایت هرچه بیشتر از توسعه شرکت های دانش بنیان و همچنین افزایش سرعت تجاری سازی کسب و کارهای نوین در پایتخت تاکید کرد.

محمد حسین مقیمی روز شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ که در بوستان گفتگو در حال برگزاری است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور جوانان تحصیلکرده در قالب شرکت های دانش بنیان و استارتاپی در این نمایشگاه گفت: این فعالیت ها که عمدتا نرم افزاری است بیانگر عملکرد مناسب حوزه آموزش کشور در طول سالهای گذشته بوده است.
وی با بیان اینکه، در طول سالهای گذشته در تولید نرم افزار در مقایسه با سخت افزار اتفاقات مناسبی رخ داده است ، اظهار کرد:امروز با توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور جوانان در قالب تیم های چندین نفره در حوزه های مختلف مشغول طراحی کسب و کارهای نوین و استارتاپی هستند.
استاندار تهران در عین حال نداشتن تجربه کافی در حوزه بازار و ناآشنایی بسیاری از جوانان با نحوه ارتباط با سازمان ها و وزارتخانه ها را از جمله مهمترین مشکل در حوزه تجاری سازی دستاوردهای دانش بنیان عنوان کرد.
وی تاکید کرد: به طور حتم این دسته از جوانان تحصیلکرده که بیشتر در حوزه علم و پژوهش فعال بوده اند در حوزه تجاری سازی محصو لات خود نیازمند یاری مجموعه دولت هستند.
مقیمی در ادامه اظهارکرد: به طور حتم بازدید امروز من از اینجا یک وظیفه سنگینی را برای مجموعه استانداری تهران در حمایت از فعالان عرصه دانش بنیان استان ایجاد خواهد کرد.
استاندار تهران بر لزوم ورود شورای برنامه ریزی این نهاد به منظور حمایت هرچه بیشتر از توسعه شرکت های دانش بنیان و همچنین افزایش سرعت تجاری سازی کسب و کارهای نوین در پایتخت تاکید کرد.
وی افزایش اعتبار بودجه نمایشگاه های مرتبط با محصولات دانش بنیان در اختصاص مکان و زمان مناسب برای ارتباط هرچه بیشتر فعالان این عرصه با بازار را یکی از راهکارهای حمایت از فعالان کسب و کارهای نوین عنوان کرد.
استاندار تهران افزود: با این اتفاق جوانان با فراغ بال بیشتر می توانند نوآوری های خود رابه مردم عرضه کنند.
نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۱۸ )از ۱۴ تا ۱۶ تیرماه در بوستان گفتگو شهرداری تهران برپا شد.
اینوتکس طی ۶ دوره میزبان بیش از ۷۵۰ شرکت فناور از ۲۵ کشور جهان بوده و انعقاد بیش از ۱۳۰ سند همکاری در دوره‌های گذشته، بخشی از دستاوردهای این رویداد بوده است.
امسال بیش از هزار فعال در حوزه نوآوری و فناوری در قالب استارتآپ و شرکت دانش بنیان در نمایشگاه اینوتکس شرکت داشتند و روزانه بیش از ۲ هزار نفر از این رویداد بازدید کردند.
۱۸۳۶**۱۴۴۰

همچنین مطالعه کنید:

مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد/معافیت مالیاتی کسب و کارهای اینترنتی

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، در این بخشنامه آمده است: پیرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.