صفحه اصلی / استان ها / سمنان / انتصاب بیش از ۱۰۰ مدیر زن طی دولت دوازدهم در این استان
انتصاب بیش از ۱۰۰ مدیر زن طی دولت دوازدهم در این استان

استاندار سمنان عنوان کرد:

انتصاب بیش از ۱۰۰ مدیر زن طی دولت دوازدهم در این استان

استاندار سمنان با اشاره به تاکید و وعده رئیس‌جمهور در خصوص استفاده از ظرفیت زنان در سطوح مختلف ملی، استانی و شهرستانی از انتصاب بیش از 100 مدیر استانی و شهرستانی از بین زنان توانمند استان طی دولت دوازدهم در این استان خبر داد.

تکریم و معارفه استاندار سمنان

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدشهاب‌الدین چاووشی در شورای اداری این استان که با حضور ابتکار معاون رئیس‌جمهور برگزار شد اظهار کرد: از آغاز به کار دولت دوازدهم تاکنون چهار مدیرکل زن، ۶ معاون مدیرکل زن، ۶۹ رئیس ادارات استانی در ادارات کل و ۲۴ رئیس اداره شهرستان از بین زنان استان براساس شایستگی آنان انتصاب شدند.

وی با بیان اینکه همه این مدیران زن مدینه و دارای شایستگی هستند افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف‌ند مطابق وعده رئیس‌جمهور از بین زنان متدین و شایسته افرادی را برای مدیریت در سطح ادارات شهرستانی و ستادی انتخاب کنند.

رئیس شورای اداری استان از انتصاب ۲۷ زن به عنوان دهیار روستا پس از انتخابات رئیس‌جمهوری و شوراها در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۳۹ زن نیز با رای مردم استان به شوراهای شهر و روستا راه یافته‌اند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی که کشور با آن روبرو است گفت: استان سمنان در همین ارتباط در حوزه صنعت و معدن بر حفظ اشتغال فعلی و تلاش در راستای ایجاد ظرفیت‌های جدید تاکید دارد.

چاووشی با اشاره به کیفیت تولیدات در این استان ادامه داد: در استان سمنان برای افزایش سه برابری صادرات استان هدفگذاری شده و معتقدیم که می‌توانیم به این چشم‌انداز که صادرات سالانه یک میلیارد دلار است دست بیابیم.

وی با اشاره به وعده معاونت امور اقتصادی استاندار در خصوص ریشه‌کنی بیکاری ظرف دو سال آینده گفت: با توجه به اینکه سمنان کمترین میزان بیکاری در سطح کشور را دارد به نظر می‌رسد که با ظرفیت بالایی که در استان وجود دارد بتوانیم به اولین استان بدون بیکار در کشور تبدیل شویم.

استاندار سمنان با بیان اینکه ریشه‌کنی فقر مطلق یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور در انتخابات گذشته است گفت: استانداری سمنان با کمک دستگاه‌های مسوول و از جمله کمیته امداد، بهزیستی و..می‌کوشد از طریق اشتغال‌زایی فقر مطلق را در استان ریشه‌کن کند.

وی همچنین طرح آموزشی “هر سمنانی یک مهارت” را از دیگر طرح‌های این استان در حوزه اقتصاد و اشتغال برشمرد و اظهار کرد: البته برخی فارغ‌التحصلان توقع دارند که شغلی متناسب با علاقه و تحصیلات آنان ایجاد شود و این در حالی است که در اغلب موارد تحصیلات آنها متناسب با نیاز واقعی بازار کار نیست لذا ما به دنبال این هستیم که برای همه جویندگان واقعی کار و آنها که دنبال یک فرصت حداقلی برای کار هستند در بخش‌های کشاورزی، معدنی، صنعتی، گردشگری و..شغل ایجاد کنیم.

چاووشی از گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های اولویت‌دار در این استان نام برد و گفت: خوشبختانه تلاش‌های صورت گرفته سبب شده که نوروز امسال میزان اقامت در استان افزایش بیابد لذا امیدواریم با اجرای طرح‌هایی در این بخش به رونق بیشتر گردشگری در استان کمک کنیم.

وی از بازگرداندن اعتماد عمومی به جامعه به عنوان یک ضرورت نام برد و افزود: در این شرایط بسیار خاص اقتصادی باید بیش از هر زمان دیگری در کنار هم و در پی ایجاد اتحاد و انسجام باشیم.

استاندار سمنان با اشاره به برخی محدودیت‌های قانونی در کشور از مسوولان ارشد کشوری خواست بخشی از اختیارات خود را به مدیران استانی تفویض کنند تا امور با سرعت بیشتری پیش رود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.