صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / امضای تفاهم نامه پارک‌ فناوری پردیس و WPT لهستان
امضای تفاهم نامه پارک‌ فناوری پردیس و WPT لهستان

در حاشیه اینوتکس 2018 انجام شد؛

امضای تفاهم نامه پارک‌ فناوری پردیس و WPT لهستان

در آخرین روز از هفتمین نمایشگاه بین‎المللی نوآوری وفناوری (inotex2018)، تفاهم نامه ای بین پارک فناوری پردیس و پارک WPT لهستان با هدف گسترش همکاری‌های مشترک به امضا رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز از پارک فناوری پردیس، امین رضا خالقیان مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس در رابطه با این تفاهم نامه گفت: پارک WPT یکی از بزرگترین و معتبرترین پارک های لهستان است که به لحاظ نوع فعالیت شباهت بسیاری با پارک فناوری پردیس دارد و همین شباهت می‎تواند در برقراری ارتباط بین شرکت های ایرانی و لهستانی بسیار موثر باشد به ویژه اینکه به دلیل حضور لهستان در اتحادیه اروپا می‎توانیم از این طریق با سایر کشورهای اروپایی نیز ارتباط برقرار کنیم.
به گفته خالقیان این تفاهم‌نامه بلندمدت که برای ۵ سال اعتبار دارد زمینه ساز همکاری‌های گسترده‌ای در حوزه فناوری است و حاصل یک سال بررسی و تحقیق و مذاکره مداوم است.
هدف از انعقاد این تفاهم نامه ۵ ساله، تبادل فناوری بین شرکت‌های ایرانی و شرکت‌های لهستانی و راه‌اندازی پروژه‌های مشترک و تاسیس شرکت‌های همکار است. یکی دیگر از اهداف این تفاهم‌نامه استفاده هر دو پارک فناوری ایران و لهستان از تجربیات یکدیگر و کشف فرصت‌های تازه برای همکاری است.
خالقیان در ادامه توضیح داد: قصد داریم رویدادهای مشترکی را با پارک فناوری لهستان در آینده پایه‌ریزی کنیم و بر اساس آن بتوانیم در حیطه بین‌المللی از پتانسیل‌های موجود در حوزه فناوری و نوآوری و ارتباط با دیگر کشورها بهره‌مند شویم.
یکی از مهمترین دستاوردهای این تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های ایرانی و لهستانی است.خالقیان در این باره توضیح داد: ما امیدواریم که در سال‌های آینده برخی از شرکت‌های ایرانی بتوانند دفاتر فروش و همکاری مشترک خود را در لهستان تاسیس کنند. از دیگر دستاوردهای این تفاهم‌نامه انتقال دانش و تجربه بین این دو کشور خواهد بود. ما سعی داریم برند ایران را به ‌عنوان کشوری که در برخی از حوزه‌های فناوری صاحب عنوان است به دنیا بشناسانیم و از هجمه تبلیغاتی که در مجامع بین‌المللی علیه ایران شکل گرفته است؛ بکاهیم.
او معتقد است: بسیاری از شرکت‌های خارجی علاقمند به همکاری با ایران هستند اما در این شرایط که موانعی از سوی آمریکا برای کشورهای اروپایی شکل گرفته است ما همچنان سعی داریم با شرکت‌هایی که مایل به همکاری و استقاده از این پتانسیل هستند ارتباط برقرار کنیم. خالقیان ادامه داد: طی مذاکرات لهستانی ها همواره از وجود جوانان نخبه و با استعداد ایرانی تعجب کرده‌اند زیرا در کشورهای دیگر این شوق و این استعداد کمتر دیده می‌شود و این خود یک سرمایه عظیم برای ماست.
هیات اعزام شده از سوی پارک فناوری لهستان نیز فرصت همکاری با ایران را غنیمت دانسته است و امیدوار هستند بتوانند در قالب این همکاری به یک سود دو سویه دست پیدا کنند.
هفتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری که از ۱۴ تا ۱۶ تیرماه در نمایشگاه تخصصی شهرداری تهران برگزارشده است میزبان تعدادی از پارک‌های فناوری خارجی است که با هدف معرفی دستاوردهای دانشمندان و استارت‌آپ‌های ایرانی و انتقال دانش به این نمایشگاه دعوت شده‌اند.
۱۸۳۶**۱۴۴۰

همچنین مطالعه کنید:

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

به گزارش کسب و کار نیوز ، رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.