صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / اجرای نمایش ها با پایان جشنواره ها تمام نشود
اجرای نمایش ها با پایان جشنواره ها تمام نشود

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران

اجرای نمایش ها با پایان جشنواره ها تمام نشود

کارگردان و بازیگر کودک و نوجوان گفت: گروه های نمایش با شرایط سخت اجرایی را تولید می کنند و نباید با پایان هر جشنواره اجرای آنها نیز پایان یابد.

کارگردان و بازیگر کودک و نوجوان گفت: گروه های نمایش با شرایط سخت اجرایی را تولید می کنند و نباید با پایان هر جشنواره اجرای آنها نیز پایان یابد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، رضا فیاضی برگزاری این جشنواره را بسیار مهم و ارزشمند دانست و افزود: باید پس از اختتامیه آثاری که در جشنواره حضور دارند در شهرها اجرای عمومی داشته باشند و به فعالیت آن‌ها اهمیت داده شود.
وی با بیان اینکه کار عروسکی هزینه دارد و گروه‌های شهرستانی با شرایط سخت‌تر و با امکانات کمتری در جشنواره شرکت دارند خاطرنشان کرد: نباید با پایان جشنواره کار تمام شود زیرا گروه‌ها آسیب ببینند. نمایش عروسکی نیاز به حمایت دارند. انگیزه هنرمندان الان در مسایل اقتصادی خلاصه شده و تا مشکل برطرف نشود آن‌ها امکان حضور ندارند.
وی مخاطب تئاتر عروسکی را علاوه بر بچه‌ها، خانواده‌ها نیز دانست و تاکید کرد: عروسک شیرین و جذاب می تواند با کودک و بزرگسال ارتباط گیرد.
مولف داستان «قصه‌های آسیه آباد» با بیان اینکه گروه‌ها باید آموزش را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند اظهار داشت: با حضور افراد متخصص در تئاتر عروسکی گروه‌ها فعال‌تر می‌شوند، از هنر آن‌ها بیشتر استفاده خواهد شد.
فیاضی با اشاره به اینکه با وجود بازی در سریال و آثار سینمایی دغدغه کار برای کودک و نوجوان را دارم تصریح کرد: کودکی شیرینی نداشتم و آن را به سختی و با کار در دکان گذراندم و به همین دلیل هر کودکی که با کارهایم شاد شود و لبخند بزند لذت می‌برم.
بازیگر «دنیای شیرین» با تاکید بر این که همیشه دغدغه کار تئاتر عروسکی را داشته و دارم، توضیح داد: سال‌ها در کارهای مختلف تلویزیونی و نمایش عروسکی به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشتم و در حال حاضر که در کیش زندگی می‌کنم برنامه دارم تماشاخانه‌ای خصوصی برای اجرای زنده و عروسکی ویژه کودکان و نوجوانان راه‌اندازی کنم. فضای اجرا در جزیره کیش محدود است و امیدوارم با حضور هنرجویان کودک و نوجوان نمایشی را به صحنه ببرم. همچنین مشغول برگزاری کلاس بازیگری برای کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان هستم.
هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند ۱ تا ۷ شهریور ماه برگزار خواهدشد.

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.