پول  نمی خواهیم   زیرساخت  فراهم کنید

«كسب‌وكار» درخواست استارت آپ ها در رویداد اينوتكس 2018 را بررسی می کند

پول نمی خواهیم زیرساخت فراهم کنید

هفتمين نمايشگاه بين‌المللي نوآوري و فناوري اينوتكس 2018 (INOTEX 2018)، بزرگ‌ترين نمايشگاه تخصصي در حوزه تكنولوژي و نوآوري در ايران در محل نمايشگاه‌هاي تخصصي شهرداري تهران (بوستان گفتگو) در حال برگزاري است.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز پارک فناوری پردیس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به ‌عنوان متولی این رویداد بین‌المللی امسال میزبان ۱۵۰ استارت‌آپ، ۱۶ شتاب‌دهنده، ۱۱ سرمایه‌گذار خطرپذیر و بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این نمایشگاه است. این نمایشگاه با حضور دبیر نمایشگاه و مدیر فن‌‌بازار ملی ایران و در میان استقبال فعالان حوزه استارت‌آپی آغاز به کار کرد. این رویداد که با هدف ایجاد هم‌افزایی میان فعالان حوزه نوآوری به مدت ۳ روز برگزار می‌‌شود، روز ۱۴ تیرماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو آغاز به کار کرد. اکبر قنبرپور، رئیس مرکز فن‌بازار ملی ایران در افتتاحیه این نمایشگاه تخصصی در حوزه تکنولوژی و نوآوری کشور، ضمن اینکه اهداف برگزاری این گردهمایی را تشریح کرد، فهرستی از برنامه‌ها و روند برگزاری این نمایشگاه در ۳ روز آتی را به بازدیدکنندگان ارائه کرد: «چند سالی است که روند کاری اینوتکس تغییر پیدا کرده و شرکت‌های ایرانی و خارجی در کنار یکدیگر در این نمایشگاه حاضر می‌شوند و دیگر اینوتکس مختص شرکت‌های خارجی نیست. استقبال امسال بیش از اندازه بوده و برای ما هم غافلگیرکننده است. در نمایشگاه امسال با ارگان‌های حاکمیتی همچون پلیس فتا، ای‌نماد، سازمان بورس کالا و… نیز به تفاهماتی رسیدیم و آنها هم جزو شرکت‌کنندگان مراسم هستند.»
رضا غیابی، مدیرعامل موسسه فرصت‌آفرین با اشاره به سازوکار اجرایی نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ یکی از مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه امسال را بخش استیج دانست و گفت: «این برنامه در قالب یک برنامه ۳ روزه و با هدف بررسی چالش‌های استارت‌آپی ایران طراحی شده است و در آن به بررسی موضوعاتی همچون سرمایه‌گذاری اولیه و کلان، موضوعات حقوقی، مشکلات توسعه فنی و رشد استارت‌آپ‌ها پرداخته می‌شود.»مدیرعامل موسسه فرصت‌آفرین یکی دیگر از برنامه‌های ویژه امسال را «اینوتکس‌تلنت» دانست و اظهار کرد: «اینوتکس‌تلنت» نه‌تنها نقش پل ارتباطی بین استارت‌آپ‌ها و متقاضیان جویای کار را ایفا می‌کند، بلکه در این بخش فار‌غ‌التحصیلان هم می‌توانند با استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف آشنا شده و از فرصت‌های شغلی موجود در این شرکت‌ها مطلع شوند.»اینوتکس امسال همراه با اینوتکس سلامت به طور همزمان برگزار می‌شود و غرفه‌های اینوتکس سلامت که مربوط به استارت‌آ‌پ‌های حوزه دانش و سلامت است در طبقات فوقانی سالن اصلی نمایشگاه هستند. اینوتکس فرصت خوبی برای علاقه‌مندان حوزه ICT یا کسانی که قصد دارند وارد دنیای استارت‌آپ‌ها شوند، است و جای مناسبی برای ارتباط‌گیری و شبکه زدن با دیگر علاقه‌مندان و فعالان این حوزه است. گرچه شلوغی غرفه‌ها و ازدحام جمعیت و البته وضعیت آب‌و هوای گرم تابستان امسال، فضای نمایشگاه را بسیار گرم کرده و دست‌اندرکاران این مراسم بارها بابت این موضوع از بازدیدکنندگان عذرخواهی کردند، اما شاید این گرما بتواند با تب و تاب داغ این نمایشگاه
همخوانی پیدا کند.
تبادل فناوری با شرکت ها و هیات های تجاری خارجی
ارشیا احتشامی، فعال بازار فناوری اطلاعات
اینوتکس یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی ایران است که بیش از هزار نفر در قالب کسب‌وکار در آن شرکت کرده‌اند و روزانه بیش از ۲ هزار بازدیدکننده دارد. امسال این نمایشگاه با توجه ویژه به بحث مدیریت هوشمند انرژی، حمل‌ونقل هوشمند، اینترنت اشیا، زیرساخت‌های هوشمند، بهداشت و سلامت هوشمند و البته محیط و محل زندگی هوشمند طراحی شده است. این مدل نمایشگاه‌ها برای حمایت از خرید و فروش محصولات فناورانه و تبادل فناوری با شرکت‌ها و هیات‌های تجاری خارجی راه‌اندازی می‌شوند و برای صنعت استارت‌آپی ما بسیار مفید و حائز اهمیت هستند. همچنین هدف از شیوه حضور در نمایشگاه ایجاد فرصت برای ارتباط مستمر با مخاطبان نمایشگاه است. اجزای اکوسیستم استارت‌آپی و فعالان بخش تکنولوژی به عنوان یک گروه تاثیرگذار در جامعه باید به شکل پیوسته با یکدیگر در ارتباط باشند و این سیستم کمک می‌کند تا گروهی منسجم و پویا از فعالان و علاقه‌مندان این حوزه برای رقم زدن اتفاقات موثر در جامعه همواره در کنار هم باشند. در نمایشگاه امسال بخش مجزایی برای ارائه‌کنندگان زیرساخت از جمله اپراتورها، مرکز مالکیت معنوی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، فرابورس ایران، پلیس فتا و همه نهادهای قانون‌گذار و فرادستی برای ارتباط با استارت‌آپ‌ها در نظر گرفته شده و سعی شده از این فرصت برای رشد و شکوفایی این کسب‌وکارها استفاده شود. مهم‌ترین هدفی که در این نمایشگاه دنبال می‌شود، حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه ایده‌های نو و استارت‌آپی است. این رقابت‌ با هدف سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها انجام می‌شود، ازاین‌رو با دعوت از سرمایه‌گذاران برای شرکت در این رویداد مقدمات لازم جهت سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها فراهم آمده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.