صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / وام اشتغال به دست دلالان نرسد…
وام اشتغال به دست دلالان نرسد…

درخواست فعالان حوزه کار از دولت

وام اشتغال به دست دلالان نرسد…

برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده تا پایان سال برنامه نرخ بیکاری را تک رقمی و سالانه ۹۷۰ هزار شغل ایجاد کند؛ در همین راستا دولت مصمم است با اجرای طرح "توسعه اشتغال روستایی" بخش اعظمی از این ماموریت را به انجام برساند.

کارآفرین

به گزارش کسب و کار نیوز، در حال حاضر بیکاری بزرگترین چالش اقتصاد ایران است و دولت درصدد است تسهیلات اشتغال هرچه سریعتر به روستاها تزریق شود تا بیکاری کاهش پیدا کند. کارشناسان تاکید دارند که نباید در پرداخت وام اشتغال شتابزده عمل کرد و آمادگی روستاها برای پذیرش این طرح و اجرای طرح‌ها حایز اهمیت است؛ روستاهایی که با کمبود آب یا خشکسالی مواجهند، برای اجرای طرح زیرساخت می‌خواهند و فراهم کردن بسترهای مناسب قبل از اجرای طرح‌ها می‌تواند در این زمینه کارساز باشد.

موضوع نظارت بر نحوه توزیع منابع و اعتبارات بانکی نیز مقوله مهمی است، چرا که اگر پرداخت وام اشتغال بدون کنترل و نظارت دقیق صورت گیرد، ممکن است تکرار طرح بنگاه‌های زودبازده و هدر رفت منابع را شاهد باشیم.

طرح اشتغال روستایی با هدف توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی و اولویت تاسیس تعاونی در روستاهای دارای مزیت نسبی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.اجرای موفق این طرح موجب کاهش مهاجرت به شهرها و رفع بیکاری و اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، تهران به‌عنوان مرکز سیاسی و اداری، کانون اقتصادی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.