صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / همکاری مردم و مسئولان، روند توسعه مناطق کردنشین را شتاب می‌بخشد
همکاری مردم و مسئولان، روند توسعه مناطق کردنشین را شتاب می‌بخشد

نماینده سقز و بانه:

همکاری مردم و مسئولان، روند توسعه مناطق کردنشین را شتاب می‌بخشد

نماینده سقز و بانه گفت: با همدلی و همکاری مردم و مسئولان، روند توسعه و پویایی بیشتر مناطق کردنشین، با شتاب بیشتری ادامه خواهد داشت.

محسن بیگلری

به گزارش کسب و کار نیوز، در اولین همایش ملی «کورد و کوماری اسلامی (کرد و جمهوری اسلامی)» که با حضور مهمانانی از استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان در بانه برگزار شد، سخنرانان به بیان خدمات متقابل کردها و نظام اسلامی ایران در زمینه های مختلف پرداختند و رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی و عمرانی مناطق کردنشین را مرهون توجه نظام اسلامی ایران ذکر کردند.

محسن بیگلری؛ نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در اولین همایش ملی کرد و جمهوری اسلامی، با اشاره به سوابق ارزشمند مردم مناطق کردنشین به ویژه مرزداران بانه ای در حمایت از جمهوری اسلامی، تقدیم ۸۴۷ شهید گلگون کفن، ۱۴۵۰ جانباز از خود گذشته و ۹۵ آزاده سرافراز را از نشانه های بارز تعهد و علاقه مردم بانه به اسلام و انقلاب برشمرد.

بیگلری در ادامه به توسعه همه جانبه شهرها و روستاهای کردستان پرداخت و تصریح کرد: با همدلی و همکاری مردم و مسئولان، روند توسعه و پویایی بیشتر مناطق کردنشین، با شتاب بیشتری ادامه خواهد داشت.

حجت الأسلام احد آزادیخواه نماینده ملایر نیز در همایش ملی کرد و جمهوری اسلامی، استان کردستان و دیگر استان های کردنشین را از ظرفیت های مهم فرهنگی و قومی در غرب کشور نام برد و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم است کمبودها و کاستی ها را از سیمای مهرورزی مردم این مناطق بزداید.

وی با اشاره به دلسوزی ها و اهتمام نمایندگان کرد در مجلس برای پیگیری مطالبات و خواسته های حوزه های انتخابیه‌شان، از جمهوری اسلامی به عنوان حلقه اتصال همه اقوام و زبان ها در کشور حول محور اسلام و رهبری های خردمندانه رهبر معظم انقلاب یاد کرد.

دکتر رمضانی استاد دانشگاه و محقق برجسته از شهرستان پاوه هم در همایش ملی کرد و جمهوری اسلامی، به بیان تاریخ کردها قبل و بعد از اسلام پرداخت و از شخصیت های صاحب نام کرد از صدر اسلام تاکنون نام برد.

وی با اشاره به پیشینه غنی فرهنگی و قومی کردها در مناطق مختلف ایران و جهان، نقش جمهوری اسلامی در وحدت آفرینی و دوستی عمیق کردها با دیگر اقوام ایرانی را برجسته خواند.

در پایان اولین همایش ملی کرد و جمهوری اسلامی، با تقدیر از صاحبان بیش از ۳۰۰ اثر فاخر و مقالات ارسال شده به دبیرخانه، با اهدای لوح یادبود، جایزه نقدی و تندیس همایش، از صاحبان آثار برتر قدردانی شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.