صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / شناسایی نقطه ضعف دشمن در جنگ عظیم اقتصادی بسیار مهم است
شناسایی نقطه ضعف دشمن در جنگ عظیم اقتصادی بسیار مهم است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

شناسایی نقطه ضعف دشمن در جنگ عظیم اقتصادی بسیار مهم است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شناسایی نقطه ضعف دشمن در جنگ عظیم اقتصادی که بر علیه ما راه انداخته بسیار مهم است.

امام جمعه اردبیل

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل از نیروی انتظامی استان بخاطر کشف ۷۰ کیلوگرم مواد مخدر تشکر کرد و از دستگاه قضایی خواست با سوداگران مرگ، بی رحمانه و با سرعت و قاطعیت برخورد کند. 
  
عاملی در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: سپاه پاسداران یک مجموعه صرفا نظامی نیست بلکه طبق قانون اساسی با هدف حفظ و صیانت و دفاع از انقلاب اسلامی و ارزشهای انقلاب تأسیس شده است. به همین جهت طبق قانون اساسی هر کجا بحرانی نظام اسلامی را تهدید کند سپاه طبق وظیفه ذاتی موظف است آنجا حاضر و معضل را حل نماید. راه اندازی قرارگاه عظیم سازندگی خاتم الاوصیاء توسط سپاه بعد از جنگ تحمیلی که یک قرارگاه علمی، عمرانی و صنعتی است با این هدف تشکیل گردیده و تا حال خدمات سرنوشت ساز برای کشور انجام داده و بحران های بزرگی را حل کرده است. 
  
وی ادامه داد: اخیرا دو مورد از اقدامات بسیار حیاتی این قرارگاه را شاهد بودیم؛ اول اقدام تحسین برانگیز این قرارگاه در خصوص بحران آب شرب خرمشهر و آبادان بود بحرانی که مستمسک بزرگی برای معاندین و لشگر رسانه ای غرب شده بود این قرارگاه کار شش ماهه را در عرض دوهفته تمام و آب منطقه را تامین کرد. 
  
وی افزود: دوم افتتاح فاز دوم پالایشگاه عظیم ستاره خلیج فارس بود. این پالایشگاه در خاورمیانه نظیر ندارد و توسط قرارگاه با دانش فنی بومی ساخته شده و شرکت های بزرگ مثل توتال را به حیرت واداشته است. ظرفیت این پالایشگاه ۳۶۰ هزار بشکه در روز است. روزانه ۳۶ میلیون لیتر بنزین، ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل، ۴ میلیون لیتر گاز مایع، ۳ میلیون لیتر سوخت جت و ۱۳۰ تن گوگرد با ظرفیت ذخیره سازی ۱۱ میلیون بشکه فرآورده نفتی . 
  
خطیب جمعه اردبیل گفت: فقط با اجرای فاز یک این پالایشگاه تا حال از خروج ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از کشور ممانعت شده است. بعد از اجرای فاز ۳، کشور ما قادر خواهد بود روزانه ۲۵ میلیون لیتر بنزین صادر کند. 
  
وی افزود: این پالایشگاه از بخش معظمی از خام فروشی جلوگیری کرد. اگر این پالایشگاه نبود، قطعا کشور ما در تامین ۸۰ میلیون لیتر بنزین مصرف روزانه به بحران می رسید. 
  
وی ادامه داد: آنچه در مورد قرارگاه مهم است اینکه این قرارگاه با دیون سنگین دولت به این قرارگاه کار می کند در حالیکه هیچ پیمانکار خصوصی بدون پول قادر به کار نیست و این جواب کسانی است که می گویند قرارگاه دست بخش خصوصی را بسته است. قرارگاه منتظر می ماند وقتی هیچ بخش خصوصی بخاطر اوضاع مالی دولت حاضر به کار نمی شود، قرارگاه وارد و با همت جهادی کار را شروع می کند. 
  
وی همچنین اظهار داشت: بدترین دشمن قرارگاه آمریکا و اسرائیل است چون بارها نقشه انها را بهم زده و کشور را در عرصه های حساس به خودکفایی رسانده است. رسانه های غربی بدترین تبلیغ را بر علیه سپاه دارند تا ملت را به اصلی ترین ولی نعمتان خود بدبین بکنند بیجا نیست که محکومیت سپاه تا قطعنامه های شورای امنیت رفته است. 
  
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها گفت: شناسایی نقطه ضعف دشمن در جنگ عظیم اقتصادی که بر علیه ما راه انداخته بسیار مهم است. یک نقطه ضعف بزرگ آنها وابستگی اقتصاد و امنیت و صنعت آنها به نفت است. آمریکایی ها با صراحت می گویند “آمریکا تحمل هرچه را بکند، دو چیز را تحمل نخواهد کرد و تا حال هم نکرده؛ یکی اخلال در روند عرضه نفت است و دوم امنیت اسرائیل”. 
  
وی افزود: کشورهای صنعتی مخصوصا آمریکا به شدت وابسته به نفت هستند و تلاطم در قیمت نفت، به صورت روزانه قیمت بنزین را در این کشور بالاتر خواهد برد و بر قیمت محصولات صنعتی تاثیر مسقیم و عمیق و وسیع خواهد گذاشت. این نقطه ضعف بسیار بزرگ برای آمریکاست. این هفته آقای رئیس جمهور بجا گفتند که صادرات نفت در منطقه یا برای همه یا برای هیچکس٫ با صرف همین تهدید هنوز چیزی نشده ۱۰ دلار قیمت نفت بالا رفت. این جمله به شدت آنها و مخصوصا آمریکا را آشفته کرده است و فورا ارتش آمریکا اعلام کرد “علی رغم تهدیدهای جمهوری اسلامی، آبراه خلیج فارس را باز نگه می داریم”. 
  
نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: ترامپ از هشدار ایران چنان دستپاچه شد که برای اقناع افکار عمومی فورا اعلام کرد با بن سلمان تماس گرفته و گفته دو میلیون بشکه نفت به تولیدات خود اضافه کند تا تحریم نفتی ایران اثری بر بازار و اقتصاد دنیا نگذارد و او قبول کرد. 
  
وی افزود: ما می دانیم عربستان که روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت تولید می کند توان ۱۲ میلیون را ندارد. اگر هم داشته باشد گلوی خلیج فارس دست ایران است. ارتش آمریکا هم قادر به هیچ کاری در آنجا نیست چون بستن آنجا احتیاج به حضور فیزیکی نیروهای مسلح ندارد و این را ارتش آمریکا خوب می داند و از طرفی واهمه ای که ارتش آمریکا از نیروهای نظامی ما دارد از هیچ مجموعه نظامی ندارد. 
  
عاملی در خاتمه افزود: دولت آمریکا خیالش به دوران مصدق رفته است که توانست با تحریم خرید نفت او را ساقط کند اما نمی داند که آن زمان، گذشته است؛ نه دولت فعلی ایران دولت مصدق است نه ملت ما در بصیرت و مقاومت مثل آن زمان هستند. ۶۵ سال پیش جناب دکتر مصدق به تسلّط انگلستان بر نفت اعتراض کرد و نهضت ملی شدن نفت را به راه انداخت و با کمک مرحوم آیت الله کاشانی نفت را ملی و از چنگ انگلستان بیرون آوردند. همان زمان آمریکا وارد شد و با همکاری انگلیس جلوی فروش نفت ایران را گرفتند و مرحوم دکتر مصدق نتوانست ذره ای نفت بفروشد و ساقط شد و با کودتای ۲۸ مرداد که توسط عوامل آمریکا و انگلیس صورت گرفت شاه دوباره برگشت و مدیریت نفت تا سال ۱۳۵۷ به دست آمریکا افتاد. 
  
وی اظهار داشت: آیا ملت ایران در زمان مصدق جز استیفاء حق خود سخن دیگری داشت؟ آیا مطالبه ای جز اینکه می خواهد خود بر کشورش مسلط باشد داشت؟ و آیا در سال ۱۳۵۷ ملت ما غیر از اینکه می‌خواست خود سرنوشت خود را بنویسد مطالبه دیگری داشت؟

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.