صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / سفر رئیس‌جمهور به اروپا چهره واقعی ایران را به دنیا نشان داد

نماینده اردبیل:

سفر رئیس‌جمهور به اروپا چهره واقعی ایران را به دنیا نشان داد

نماینده مردم اردبیل گفت: سفرهای گذشته رئیس‌جمهور و این دو سفر اخیر ایشان به سوئیس و اتریش، چهره واقعی ایران را به همه دنیا نشان داد.

محمد فیضی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا، محمد فیضی، در ارزیابی از سفر رئیس‌جمهور به دو کشور اروپایی سوئیس و اتریش، گفت: توسعه روابط با کشورهای اروپایی فصل مشترک بسیاری از فعالان سیاسی و اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط و همکاری ایران با اروپا از چند جهت حائز اهمیت است، گفت: اولین مسئله، تقویت برجام است. پس از بدعهدی آمریکا و رفتار غیرمنطقی و غیرعادی ترامپ و تصمیم به خروج یک‌جانبه از این توافق بین‌المللی، احساس شد که دولتمردان ما باید تعامل خود را با اروپایی‌ها بیش‌ازپیش مستحکم کنند. به نظر من مسئولان کشور پس از خروج آمریکا از برجام خیلی هوشمندانه و منطقی با موضوع برخورد کردند و با رفتارهای خود نشان دادند که آمادگی اجرای برجام را بدون آمریکا هم دارند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس افزود: این اراده ایران تا حدود زیادی طرف اروپایی را هم به ادامه برجام مصمم کرد. از طرفی، سفر رئیس‌جمهور به دو کشور اروپایی نقش بسزایی را در آینده برجام ایفا خواهد کرد و امیدوارم این مسیر تا حصول نتیجه نهایی ادامه داشته باشد.

فیضی در ادامه با تاکید کرد: دومین مسئله حائز اهمیت همکاری‌های دوجانبه اقتصادی است. در حال حاضر کشور در شرایطی قرار دارد که باید تعاملات اقتصادی خود را با دنیا گسترش دهد. در شرایط کنونی باید سرمایه‌گذاران خارجی را برای سرمایه‌گذاری در ایران ترغیب و از سوی دیگر، باید ظرفیت‌های خودمان را که می‌تواند منجر به ارزآوری برای کشور شود را به دنیا معرفی کنیم.

وی سومین نکته حائز اهمیت را نشان دادن چهره واقعی ایران به دنیا دانست و افزود: سفرهای گذشته رئیس‌جمهور و این دو سفر اخیر ایشان به سوئیس و اتریش، چهره واقعی ایران را به همه دنیا نشان داد. ایران می‌تواند کشوری دوست برای دیگر کشورها باشد به‌شرط آنکه طرف‌های دیگر هم، به حقوق و منافع ایران احترام بگذارند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: سیاست تعامل‌گرایانه دولت آقای روحانی یکی از شاخصه‌های اصلی و ارزشمندی است که شایسته تقدیر است. ان‌شاءالله با وحدتی که در کشور شکل‌گرفته و مسیری عقلانی که دولت در دستور کار خود قرار داده شاهد روزهای خوبی برای مردم ایران باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.