صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / رضایی‌منش: نونهالان نباید زیاد وزن کم کنند
رضایی‌منش: نونهالان نباید زیاد وزن کم کنند

رضایی‌منش: نونهالان نباید زیاد وزن کم کنند

عضو کمیته فنی پیکارهای کشتی آزاد دانش‌آموزی نونهالان بر اجرای فنون ترکیبی تاکید کرد.

علیرضا رضایی‌منش

علیرضا رضایی‌منش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیکارهای دانش‌آموزی را که از نزدیک مشاهده کردیم سه چهار کشتی‌گیر خوب دیدیم که واقعا عالی بودند. کشتی‌گیران مستعدی که اگر صحیح و اصولی با آنان کار شود، در آینده می‌توانند پشتوانه‌های خیلی خوبی برای کشتی کشورمان باشند.

وی درباره سطح رقابت‌ها بیان کرد: حجم مسابقه‌ها و تعداد شرکت کننده‌ها زیاد بود و اگر در سه روز و در ۶ وزن جداگانه برگزار می‌شد خیلی بهتر بود ولی با این حال کشتی‌گیران با خستگی‌ناپذیری به رقابت‌ها ادامه دادند.

رضایی‌منش اضافه کرد: انتظار داریم ماحصل این رقابت‌ها یک تیم خوب در نونهالان قهرمانی آسیا باشد و آنجا بتوانیم در مسابقه‌هاییی که برای اولین بار برگزار می‌شود عنوان قهرمانی را کسب کنیم.

این مربی با بیان این که ساده کشتی گرفتن را همه بلدند تاکید کرد:‌ فنون ترکیبی خیلی مهم است که در چند کشتی‌گیر اجرای این فنون را دیدیم و امیدوارم بقیه کشتی‌گیران هم از فنون ترکیبی استفاده کنند که خیلی راحت‌تر است و کشتی‌گیران ما برای این که بیش از حد انرژی مصرف نکنند می‌توانند با بهره‌گیری از فنون ترکیبی موفق‌تر باشند.

وی اضافه کرد: همچنین باید روی ریزه‌کاری‌ها بیشتر توجه کنیم که خیلی به بهتر اجرا شدن فن کمک می‌کند. این که کشتی‌گیر می‌تواند با توجه به ریزه‌کاری‌ها با حداقل انرژی و کمترین زمان فن اجرا کند، به امتیاز برسد و خیلی هم خسته نشود.

رضایی منش با بیان این که نیاز است  که ضعف‌های این رده سنی را برطرف کنیم افزود: از مربیان پایه خواهش می‌کنم که حتما به جای این که بدن یک نونهال یا خردسال را تحت فشار قرار دهند و مثل بزرگسال با او برخورد کنند از این کار اجتناب ورزند و اجازه دهند چابکی، شادابی و اجرای فنون در بدن نونهال باشد که متاسفانه در این مسابقه‌ها شاهد وزن کم کردن‌های آنچنانی بودیم که این برای نونهالان خیلی بد است.

وی تصریح کرد: بعد از تمام شدن مسابقه‌ها، نفرات فینالیست و سوم وزن‌کشی انجام می‌دهند و در اردو هم تحت کنترل هستند و امیدواریم در زمینه وزن کم کردن به خودشان آسیب نزنند و پایه خوبی برای آینده کشتی ما باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.