صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / بررسی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر با حضور نمایندگان کشورهای D8
بررسی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر با حضور نمایندگان کشورهای D8

بررسی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر با حضور نمایندگان کشورهای D8

دومین نشست تجاری-فناوری شبکه تبادل و انتقال فناوری D8 در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2018) در این نمایشگاه برگزار شد.

نمایشگاه بین المللی اینوتکس

به گزارش کسب و کار نیوز، دومین نشست تجاری-فناوری شبکه تبادل و انتقال فناوری D8 با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX2018) در این نمایشگاه برگزار شد.

یکی از فعالیت‌های مهم شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-هشت (D-8 TTEN)، برگزاری جلسات تبادل فناوری میان شرکت‌های خصوصی ۸ کشور برای آشنایی با هم و یافتن شرکای تجاری و انجام تحقیق و توسعه مشترک و تبادل فناوری است. بر این اساس نخستین نشست تجاری‌-فناوری دی هشت، در اردیبهشت‌ سال ۱۳۹۶ در کشور بنگلادش و در حوزه فناوری‌های زیستی (بیوسیمیلارها) با حضور ۱۸ شرکت برگزار شد که ظرف یک روز شرکت‌ها با یکدیگر آشنا شده و جلسات رو در روی خود را برگزار کردند و روز دوم نیز به بازدید از شرکت‌های فناور و سایت‌های بیوسیمیلار کشور بنگلادش اختصاص یافت.

برگزاری دومین دوره این نشست در حوزه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در محل برپایی نمایشگاه اینوتکس برگزار شد. در این نشست شرکت‌های فناور از این ۸ کشور به ارائه فناوری‌های خود پرداخته و با یکدیگر به مذاکره پرداختند. بازدید از سایت‌های انرژی تجدیدپذیر و شرکت‌های فعال در این حوزه از برنامه‌های جنبی این نشست است.

کشورهای مالزی، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، ایران، ترکیه، مصر و نیجریه گروه دی-هشت را تشکیل می‌دهند که دبیرخانه آن در استانبول مستقر است و دبیرخانه D-8 TTEN نیز در پارک فناوری پردیس استقرار دارد.

هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری (اینوتکس ۲۰۱۸) از روز گذشته در محل بوستان گفتگو آغاز به کار کرده و تا فردا، ۱۶ تیرماه ادامه دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.