صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / برخواه: نظم و انضباط بین اوزان نیست/ نتیجه رقابت سهراب و کیانوش مشخص است
برخواه: نظم و انضباط بین اوزان نیست/ نتیجه رقابت سهراب و کیانوش مشخص است

پس از تعیین اوزان جدید وزنه برداری

برخواه: نظم و انضباط بین اوزان نیست/ نتیجه رقابت سهراب و کیانوش مشخص است

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: اگر اختیار به خود سهراب مرادی می‌دادند قشنگ‌تر از این نمی‌توانست وزنی را ایجاد کند.

محمد حسین برخواه

محمد حسین برخواه در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی اوزان جدید وزنه برداری بیان کرد: برای وزنه برداری ما ایجاد وزن ۹۶ کیلوگرم در المپیک خیلی ایده‌ال است. این وزن برای سهراب مرادی خیلی عالی است و اگر اختیار به خود سهراب مرادی داده می شد، قشنگ‌تر از این نمی‌توانست وزنی را ایجاد کند. ان شاءالله بتوانیم مدال طلای سهراب مرادی را در المپیک داشته باشیم. البته طبیعتا کار برای رستمی از قبل سخت تر خواهد شد.

برخواه در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد وضعیت در وزن ۹۶ کیلوگرم پیچیده خواهد شد و رقابت سختی بین مرادی و رستمی برای رفتن به المپیک خواهیم دید، تصریح کرد: فکر نمی‌کنم رقابت خیلی پیچیده باشد. تقریبا در شرایط عادی نتیجه این رقابت مشخص است مگر این اینکه خدایی نکرده اتفاق غیرمترقبه‌ای پیش بیاید.

برخواه با اشاره به فاصله بین اوزان گفت: زمانی که به اوزان نگاه می‌کنیم متوجه می شویم خیلی نظم و انضباط در این دسته بندی دیده نمی‌شود. به طوری که در اوزان میانی فاصله بین وزن ها ۸ کیلوگرم است و بعد از ۷۳ کیلوگرم، ۸۱ کیلوگرم می‌رود سپس ۸۹ کیلوگرم قرار دارد.

او افزود: اما در اوزان نیمه سنگین بعد از ۹۶ کیلوگرم، ۱۰۲ کیلوگرم را گذاشته‌اند که فاصله این دو وزن ۶ کیلوگرم است. از این رو نظم و انضباط بین اوزان رعایت نشده است و اگر می خواستند همان روالی که در میان وزن وجود دارد را دنبال کنند باید بعد از ۹۶ کیلوگرم، ۱۰۴ کیلوگرم و سپس ۱۱۲ کیلوگرم را قرار می‌دادند. در هر صورت این اوزان نهایی شده و ما هم باید خودمان را با این شرایط هماهنگ کنیم. برای المپیک هم فکر می‌کنم در سه وزن بالا شانس بیشتری داریم که شرکت کنیم البته در ۷۳ کیلوگرم نفراتی داریم که می‌توانند در ترکیب قرار بگیرند.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه وزنه برداران دسته ۱۰۵ کیلوگرم باید به ۱۰۹ کیلوگرم بروند، تاکید کرد: برای المپیک وزن  109 کیلوگرم است و چهار، پنج نفر داریم که از الان دارند خودشان را آماده می‌کنند و به فکر رفتن به المپیک هستند. علیرضا سلیمانی، علی هاشمی، سعید محمدپور، محمدرضا براری نفراتی هستند که این شانس را دارند در تیم ملی المپیک عضویت داشته باشند.

برخواه در پاسخ به این پرسش که رستمی به اردوی تیم ملی اضافه شده است یا خیر، گفت: هنوز به اردوی تیم ملی اضافه نشده است.

او در مورد وضعیت تیم ملی در اردوی ساری نیز بیان کرد:هوا بسیار گرم و رطوبت بالا است البته شرایط تمرینی ملی پوشان بد نیست و باید از همه کسانی که برابی برگزاری این اردو زحمت کشیدند، تشکر کنم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.