صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سازمان ملل: مسلمانان روهینجا همچنان در حال فرار از خشونت‌ها هستند
سازمان ملل: مسلمانان روهینجا همچنان در حال فرار از خشونت‌ها هستند

سازمان ملل: مسلمانان روهینجا همچنان در حال فرار از خشونت‌ها هستند

کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل هشدار داد: مسلمانان روهینجا همچنان در حال فرار از استان راخین به خاطر خشونت، آزار و اذیت و نقض حقوق بشر هستند.

 زید رعد الحسین

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: آوارگانی که به تازگی وارد بنگلادش شده‌اند در مصاحبه با دفتر حقوق بشر سازمان ملل تداوم خشونت‌ها، آزار و اذیت‌ها و نقض‌های حقوق بشر از جمله هشدارها و آتش زدن خانه‌های مسلمانان روهینجا و همچنین تضعیف حقوق قانونی و شخصیتی‌شان را توضیح داده‌اند.

وی افزود: هیچ میزان لفاظی نمی‌تواند این حقایق را لاپوشانی کند. مردم همچنان از آزار و اذیت‌ها در استان راخین در حال فرار هستند و حتی برای فرار از این مشکلات حاضرند خطر کشته شدن در دریا را به جان بخرند.

این در حالی است میانمار ادعاهای دست داشتن نیروهای امنیتی‌اش در یک کمپین پاکسازی قومی که منجر به فرار بیش از ۷۰۰ هزار مسلمان روهینجایی به بنگلادش شده است را به چالش کشیده است.

زید رعد الحسین گفت: ۵۸ مسلمان روهینجایی که بین ژانویه تا آوریل سال میلادی به میانمار بازگشتند بازداشت و به اتهامات نامعلومی محکوم شده‌اند.

کمیسیونر عالی حقوق بشر ضمن اشاره به اینکه هزاران تن از مسلمانان روهینجا در حال فرار از استان راخین هستند، گفت: در اواسط ژوئن سال جاری میلادی ۱۱ هزار و ۴۳۲ تازه ورود از استان راخین وارد بنگلادش شدند.

وی تاکید کرد: میانمار باید بداند که جامعه بین‌الملل خشونت‌هایی را که علیه مسلمانان روهینجا مرتکب می‌شود نه فراموش خواهد کرد و نه سیاستمدارانی را که قصد دارند این جنایت‌ها را لاپوشانی کنند عفو خواهد کرد.

این کمیسیونر عالی به میانمار هشدار داد که به بازرسان مستقل بین‌المللی حقوق بشر اجازه دسترسی بدهد و تضمین کند که یانگهی لی، مخبر ویژه سازمان ملل اجازه انجام تحقیقات معتبر و موثق را دارد.

وی افزود: من از شورای امنیت می‌خواهم تا فورا میانمار را به دادگاه کیفری بین‌الملل ارجاع دهد تا در آنجا بتوان به تمامی ادعاهای جنایت علیه بشریت و نسل کشی علیه مسلمانان روهینجا توسط نیروهای امنیتی میانمار و همچنین ادعاهای جنایات جنگی علیه دیگر گروه‌های قومی از جمله گروه‌های “کاچین و شان” رسیدگی کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.