صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اسرائیل: برنامه حماس برای جمع‌آوری اطلاعات از طریق شبکه‌های مجازی را ناکام گذاشتیم
اسرائیل: برنامه حماس برای جمع‌آوری اطلاعات از طریق شبکه‌های مجازی را ناکام گذاشتیم

اسرائیل: برنامه حماس برای جمع‌آوری اطلاعات از طریق شبکه‌های مجازی را ناکام گذاشتیم

ارتش اسرائیل اعلام کرد، حماس با شخصیت‌های فرضی در شبکه‌های مجازی به دنبال جمع‌آوری اطلاعات درباره نظامیان این رژیم بوده است.

ارتش اسرائیل

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: با وجود تلاش‌های فراوان حماس برای جمع‌آوری اطلاعات از سربازان ما، عملیات آنها ناکام ماند.

وی افزود: از ماه ژانویه ۲۰۱۸ بخش امنیت اطلاعات ارتش شروع به رصد پیام‌هایی از سوی ده‌ها سرباز کرد که این سربازان در شبکه‌های مجازی از سوی شخصیت‌های فرضی درخواست‌هایی دریافت کرده بودند که تلاش می‌کردند نظامیان ما را برای نصب برنامه‌های مختلف بر روی موبایل خود قانع کنند.

ادرعی مدعی شد، بررسی‌ها نشان می‌دهند که این برنامه‌ها وابسته به شبکه اطلاعاتی حماس هستند.

وی گفت: اکثر سربازان ما آموزش‌های مراقبت در چنین مواردی را دیده بودند و مستقیما بخش امنیت اطلاعات ارتش را در جریان قرار دادند.

ادرعی ادامه داد: برنامه‌هایی که تلاش شده بود تا سربازان را قانع به نصب آنها کنند، پتانسیل بالایی دارند که شامل جمع‌آوری اطلاعات درباره دستگاه، لیست مخاطبان و پیام‌ها، ردیابی سایت‌ها، شنود، دانلود فایل‌ها، جمع‌آوری فایل‌ها، عکس و فیلم و گرفتن عکس از دور می‌شوند.

جنبش حماس هنوز واکنشی به این اتهامات ارتش اسرائیل نشان نداده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.