صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / کارشناس دوومیدانی: تفتیان شانس مدال در بازیهای آسیایی است

کارشناس دوومیدانی: تفتیان شانس مدال در بازیهای آسیایی است

کارشناس دوومیدانی معتقد است که حسن تفتیان با عملکرد خوبش در مسابقات لیگ الماس، شانس کسب مدال بازی‌های آسیایی جاکارتا را خواهد داشت.

حسن تفتیان دوومیدانی

بیژن شادمهر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص عملکرد تفتیان در مسابقات لیگ الماس اظهار کرد: ورزشکاران همیشه در نتایج افت و خیز دارند و خدا را شکر تفتیان در لیگ الماس پاریس رکورد ۱۰.۰۳ را ثبت کرد که نتیجه‌ خیلی خوبی است. او در حال‌ حاضر در رده بندی آسیا چهارم است. دو ورزشکار چینی و محمد ابکار عبدالله ورزشکار عربستانی نیز پیش از او هستند. محمد ابکار در همین مسابقه پاریس با اختلاف جزئی هزار صدم ثانیه‌ای فتوفینیش تفتیان را جا گذاشت.

کارشناس دوومیدانی در ادامه‌ گفت‌: برای تفتیان در جاکارتا شانس مدال قائل هستیم. او به جز ورزشکاران چینی و محمد ابکار فعلا رقیبی ندارد. البته معلوم نیست در مسابقات آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. ژاپنی‌ها پنج، شش ورزشکار بالای رکورد ۱۰ دارند و باید منتظر باشیم تا آنها برترین های خود را معرفی کنند. ولی در نهایت می‌گویم تفتیان در وضعیت خوبی است و ان‌شاء‌الله در مسابقات نتیجه‌ خوبی بگیرد. تفتیان یک حسن خوب که دارد این است که خوب مسابقه می‌دهد و کنار رقبای خوب تلاش خوبی نشان می‌دهد.

شادمهر در خصوص عملکرد حدادی نیز، اظهار کرد: حدادی در کنار زمین بایستد اول است. او در رنکینگ الماس، نفر دوم جهان است. اصلا هیچ رقیب آسیایی به او نزدیک نیست. ورزشکاران دیگر نیز در این ماده شانس دارند. بهنام شیری اگر بالای ۶۰ متر بیاندازد شانس  کسب مدال دارد. فکر می‌کنم که ورزشکاران ما با ۶۰ متر هم بتوانند مدال بگیرند. در پرتاب دیسک آسیا فقط یک رقیب هندی بود که آن هم خودش را بازنشست کرد و  دیگر مسابقه نمی‌دهد.

کارشناس دوومیدانی در خصوص شانس حضور سایر دوومیدانی کاران در بازی‌های آسیایی جاکارتا و اینکه آیا در مسابقات پیش رو می توانند رکورد لازم را کسب کنند یا خیر؟، گفت‌: برای سایر ورزشکاران نیز جای امیدواری هست. همه ورزشکاران تلاش می‌کنند و غالبا دیدیم که نزدیک مسابقات مهم سعی می‌کنند نتیجه‌ خوبی بگیرند. ان‌شاء‌الله  این بار هم همین طور خواهد شد. قنبرزاده در پرش ارتفاع، مقدم در پرتاب چکش، ثمری در پرتاب وزنه، طاهر خانی در پرش طول، امیر مرادی در ۸۰۰ متر و حسین کیهانی در سه هزار متر با مانع شانس حضور در جاکارتا را دارند.

وی در خصوص قنبرزاده نیز توضیح داد: قنبرزاده در ماده پرش ارتفاع اگر چه رکورد ۲٫۱۸ را در قزاقستان ثبت کرد، اما می‌توان گفت‌ که وضعیت خوبی دارد. امیدواریم بتواند رکورد ۲٫۲۸ که حدنصاب این ماده برای بازی‌های آسیایی جاکارتا است را به دست آورد. البته کار سختی است. چون پرش ارتفاع همانند پرش طول نیست. در پرش طول ممکن است در یک وضعیت خاص نتیجه‌ فوق‌العاده‌ کسب شود،  ولی در پرش ارتفاع یک مرز وجود دارد که فرد با آن روبرو می‌شود که از نظر  روانی در هنگام مسابقه ورزشکار را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

شادمهر در ادامه‌ در خصوص دختران دوومیدانی کار و شانس حضورشان در جاکارتا نیز، گفت‌: باید روی سپیده توکلی حساب کنیم. بقیه فاصله زیادی تا ثبت رکوردها دارند. رکورد سپیده توکلی در ارتفاع و هفتگانه خیلی خوب است. البته اخیرا آسیب جزئی داشت که زیاد مهم نخواهد بود. ان‌شاء‌الله این شرایط را پشت سر بگذارد و در بازی‌های آسیایی حاضر شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.