صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پلیس رژیم صهیونیستی از نتانیاهو بازجویی می‌کند
پلیس رژیم صهیونیستی از نتانیاهو بازجویی می‌کند

پلیس رژیم صهیونیستی از نتانیاهو بازجویی می‌کند

سایت عبری زبان "حدشوت" نوشت که پلیس رژیم صهیونیستی روز سه شنبه هفته آینده برای دهمین بار از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به اتهام فساد مالی بازجویی می‌کند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، این منبع امروز چهارشنبه اعلام کرد: به احتمال قوی بازپرسان پلیس اسرائیل برای اولین بار با ادله دو تن از نزدیکان سابق نتانیاهو که به شهادت دهندگان به نفع دولت عبری مبدل شده‌اند، مواجه گردند که یکی از آنان نیر حیتز، رئیس سابق دفتر نتانیاهو است و دیگری شلومر ویلبر، مدیر سابق وزارت ارتباطات می باشد.

بنیامین نتانیاهو علاوه بر فساد مالی بارها به اتهام دست داشتن در پرونده ۴۰۰۰ مورد بازجویی قرار گرفت. 
در «پرونده ۴۰۰۰» گروهی از نزدیک‌ ترین دوستان نتانیاهو در مظان اتهام سوء استفاده از جایگاهشان برای ارتقای وجهه رسانه‌ای نخست‌ وزیر و همسرش قرار گرفته‌اند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این افراد متهم هستند که به یک شرکت مخابراتی به نام «بزک» که متعلق به یکی از دوستان نتانیاهو است، پیشنهاد داده‌اند که در ازای اعطای برخی امتیازات از سوی نهادهای نظارتی اسرائیل، رسانه متعلق به این شرکت اخبار مثبتی درباره نتانیاهو و همسرش منتشر کند.
پلیس رژیم صهیونیستی در اسفند ماه سال گذشته، هفتمین بازجویی از نتانیاهو و خانواده‌اش را انجام داد که چند ساعت به طول انجامید.
پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت‌ خواری متهم است.
پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌ امتیاز نشریه «یدیعوت احرونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌ وزیری است.
نتانیاهو همچنین در پرونده دیگری موسوم «پرونده ۳۰۰۰» که به «رسوایی زیردریایی اسرائیل» نیز شهرت دارد، درگیر است. این پرونده درباره زد و بند در جریان قرارداد دو میلیارد دلاری برای خرید سه زیردریایی با سوخت اتمی و چهار کشتی نظامی از آلمان است. 

 انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.