صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / پروژه همگرا کردن بازی‌های رایانه‌ای اواخر تیر رونمایی می‌شود
پروژه همگرا کردن بازی‌های رایانه‌ای اواخر تیر رونمایی می‌شود

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای

پروژه همگرا کردن بازی‌های رایانه‌ای اواخر تیر رونمایی می‌شود

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، اولویت نخست این بنیاد را حمایت از تولیدات داخلی و تجمیع و همگرا کردن حمایت ‌های مختلف عنوان کرد و از رونمایی یک پروژه همگرا در همین رابطه از اواخر تیرماه خبر داد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، اولویت نخست این بنیاد را حمایت از تولیدات داخلی و تجمیع و همگرا کردن حمایت ‌های مختلف عنوان کرد و از رونمایی یک پروژه همگرا در همین رابطه از اواخر تیرماه خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا حسن کریمی قدوسی اظهار داشت: بنیاد ملی بازی های رایانه ای به دنبال فراهم کردن زیر ساخت ها و برای یکپارچه کردن حمایت ها از بازی سازان و بحث آموزش، جوایز، وام و سایر حمایت ها یک پروژه همگرا را برنامه ریزی کرده است.
وی ادامه داد: بازی سازان در این پروژه ثبت نام می کنند و همه حمایت ها زیر این محور بر مبنای شایسته سالاری، رتبه بندی شده و امتیاز می گیرند که بر اساس آن امتیاز تا یک سقفی حمایت می گیرند که ۲۰ تا ۳۰ ردیف حمایتی وجود دارد و خرید تجهیزات، استقرار کار، بیمه نیروهای کمکی مشاور و گرفتن برند را شامل می شود.
کریمی قدوسی درباره دیگر برنامه های بنیاد ملی بازی های رایانه ای اظهار داشت: امسال به دنبال آموزش های بین المللی هستیم و با دانشگاه های مختلف مذاکره کردیم و ساماندهی بازی‌ ها در عرصه دیجیتال نیز در دستور کار ماست.
وی با اشاره به دومین همایش و نمایشگاه تی جی سی گفت: این همایش به دنبال تحقق سه هدف اصلی انتقال دانش به داخل کشور، تبدیل ایران به هاب منطقه در بحث بازی های رایانه ای و همچنین تقویت صادرات بازی های رایانه ای در بازار جهانی برگزار می شود.
کریمی قدوسی افزود: سال گذشته با آوردن ۲۰ ناشر بین المللی به کشور این همایش را شروع کردیم که بازی سازان از آن استقبال خوبی داشتند و جلسات متعدد خوبی برگزار و به انعقاد دو قرارداد همکاری منجر شد و امسال این همایش، هدفمند تر و با برنامه ریزی بیشتر و توجه به صادرات بازی برگزار می شود.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: امسال سعی کردیم سطح اطلاعات و دانش بازی سازان برای مذاکره با ناشران خارجی را بالا ببریم در این راستا کتاب هایی برای بازی سازان تدارک و معرفی کردیم.
وی ادامه داد: در افتتاحیه این برنامه، ۱۱ تن از بهترین بازی سازان ایرانی در سه دقیقه به معرفی بازی می پردازند که قبل از آن آوا گیمز را مورد بررسی و تایید قرار داده و ایرادها را اصلاح کرده است تا بتوانیم یک پروفایل خوب از بازی های ایرانی را به خارجی ها بدهیم.
نخستین همایش تی جی سی ( TGC) در جولای ۲۰۱۷ با حضور بازی‌سازان ایرانی و بین‌المللی در تهران برگزار شد و دومین دوره این رویداد، فردا و پس فردا ۱۴ و ۱۵ تیرماه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود.
رویداد بین‌المللی Tehran Game Convention بزرگ‌ترین رویداد تجاری (B2B) صنعت بازی‌های رایانه‌ای در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.
این رویداد با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران و مجموعه Game Connection فرانسه برگزار می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.