چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نماینده سازمان ملل: روهینجایی‌ها حقشان را از میانمار می‌خواهند
نماینده سازمان ملل: روهینجایی‌ها حقشان را از میانمار می‌خواهند

نماینده سازمان ملل: روهینجایی‌ها حقشان را از میانمار می‌خواهند

کمیسیونر ارشد سازمان ملل در امور مهاجران اظهار کرد، در صورتی که میانمار نتواند از بهره‌مندی روهینجایی‌ها از حقوق خود اطمینان حاصل کند، بازگشت آنان به محل سکونتشان در راخین تقریبا غیرممکن خواهد بود.

فیلیپو گراندی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، فیلیپو گراندی، کمیسیونر ارشد سازمان ملل در امور مهاجران در نشستی که به طور زنده از طریق فیسبوک و از اردوگاه مهاجران کوتوپالونگ در کوکس بازار بنگلادش صورت گرفت، گفت، این مهاجران از میانمار می‌خواهند که حقوقشان را به آنان بازگرداند.

گراندی توضیح داد: جالب است! خانه همه آنان ویران شده، زمین‌هایشان را از آنان گرفته‌اند و نیازهای مادی‌شان باید تامین شود اما همه آنان به اتفاق آرا می‌گویند ما حقمان را می‌خواهیم و می‌خواهیم که بتوانیم به وطن خود بازگردیم. نمی‌توانیم قبول کنیم که با تبعیض با ما رفتار شود و بیش از همه این‌ها ما خواستار شهروندی هستیم.

کمیسیونر ارشد سازمان ملل در امور مهاجران تصریح کرد، همه مردم روهینجا مهاجر نیستند اما آنان بی خانمان هستند و شهروندی‌شان به رسمیت شناخته نمی‌شود و از این حق محرومند.

او افزود: آنان می‌خواهند با بازگشت به میانمار احساس هویت کنند. اگر چنین چیزی ممکن نباشد، تحلیل من این است که بازگشت آنان اگر غیر ممکن نشود، بسیار سخت خواهد شد.

این مقام ارشد سازمان ملل در سفر دو روزه خود به این اردوگاه مهاجران گفت، در مقایسه با دیدار گذشته‌اش از این کمپ در سپتامبر ۲۰۱۷، اکنون شرایط سازماندهی‌ شده‌تری در آن حکمفرما است.

وی افزود، این اردوگاه هنوز دارای بیشترین تمرکز مهاجران در منطقه‌ای واحد در سراسر است و با توجه به موقعیت مکانی‌ای که این اردوگاه در آن قرار گرفته، به دلیل باران‌های موسمی با چالش‌های بیشتری مواجه خواهد شد.

گراندی همچنین تاکید کرد که باید امکانات تحصیلی بیشتری برای این مهاجران فراهم شود و در این باره توضیح داد: کودکان تنها دو ساعت به مدرسه می‌روند و از شش ساله‌ها تا ۹ ساله‌ها همه سر یک کلاس می‌نشینند.

وی همچنین تصریح کرد، کودکانی که به میانمار برمی‌گردند، نخواهند توانست از امکانات آموزشی مناسب بهره‌مند شوند زیرا عضوی از جامعه روهینجا هستند و با تبعیض مواجه می‌شوند.

گراندی اظهار کرد، رییس بانک جهانی سرمایه زیادی را برای اختصاص به امور این مهاجران اعلام کرده است و یکی از مواردی که این مبلغ صرف آن خواهد شد، امکانات آموزشی است و “ما نمی‌توانیم یک نسل از مهاجران را از دست بدهیم”.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.