صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تاثیر نوسانات ارز بر قیمت مواد مورد نیاز تحقیقاتی/تعرفه کالاهای تولید داخلی افزایش نیابد
تاثیر نوسانات ارز بر قیمت مواد مورد نیاز تحقیقاتی/تعرفه کالاهای تولید داخلی افزایش نیابد

رییس مرکز پزشکی بازساختی علوم پزشکی ایران مطرح کرد

تاثیر نوسانات ارز بر قیمت مواد مورد نیاز تحقیقاتی/تعرفه کالاهای تولید داخلی افزایش نیابد

رییس مرکز پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: در ماه‌های گذشته در برخی موارد هزینه‌ها بین 50 تا 100 درصد قیمت مواد مورد نیاز در تحقیقاتی که ما در گذشته تهیه می‌کردیم، افزایش داشته است.

آزمایشگاه تخصصی ارس

افزایش ۱۰۰درصدی قیمت مواد موردنیاز تحقیقاتی باافزایش قیمت ارز/تعرفه کالاهای تولیدی افزایش نیابد

دکتر جغتایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه نوسانات اخیر ارز تاثیر زیادی بر روی فعالیت مراکز تحقیقاتی داشته است، افزود: برای انجام تحقیقات نیاز به مواد آزمایشگاهی است و متاسفانه شرکت‌ها در حال حاضر یا این مواد را تهیه نمی‌کنند و یا با قیمت‌های بسیار گزاف به ما عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: انتظار از دولت این است که بتواند همان ارز ۴۲۰۰ تومانی را که وعده داده است، به شرکت‌هایی که وارد کننده وسایل آزمایشگاهی برای تحقیقات هستند، بدهد و همچنین مقابل واردات محصولاتی که در داخل تولید می‌شود، بایستد. 

رییس مرکز پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: خواست ما از دولت این است که شرایطی را مهیا کند تا مواد آزمایشگاهی که مورد نیاز برای انجام تحقیقات هستند و در کشور امکان تهیه آن‌ها نیست، به راحتی وارد شوند تا بتوانیم تحقیقات و متعاقبا تولیدات خود را انجام دهیم و از سوی دیگر نیز انتظار داریم ارز به وسایل و تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شوند و امکان تولید آن‌ها در داخل وجود دارد، اختصاص داده نشود تا ارز کشور هدر نرود. 

دکتر جغتایی افزود: در حال حاضر پوست و پودر استخوان توسط چند مرکز تولید می‌شود و انتظار می‌رود جلوی واردات این‌ها گرفته شود؛ چراکه وسایلی که در بالین استفاده می‌شود، حجم و هزینه بالایی دارد؛ اما نیازهای تحقیقاتی از جمله مواد اولیه و مواد مصرفی و دستگاه‌ها حجم زیادی ندارند.

رییس مرکز پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: در ماه‌های گذشته در برخی موارد هزینه‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد قیمت مواد مورد نیاز در تحقیقاتی که ما در گذشته تهیه می‌کردیم، افزایش داشته است.

جغتایی اظهار کرد: نباید تعرفه کالاهایی که در کشور تولید می‌شوند از سوی دولت افزایش یابد تا موجب ضرر واردکننده شود و بدین طریق از تولید داخل حمایت شود. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.