صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / بازی رایانه ای ظرفیتی کم مانند در گسترش دیپلماسی فرهنگی است
بازی رایانه ای ظرفیتی کم مانند در گسترش دیپلماسی فرهنگی است

بازی رایانه ای ظرفیتی کم مانند در گسترش دیپلماسی فرهنگی است

وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی درپیامی به دومین کنوانسیون بازی تهران با بیان اینکه حوزه بازی رایانه­ ای ظرفیتی کم مانند در گسترش دیپلماسی فرهنگی است تاکید کرد: بازی­ سازان با خلق آثاری از داستان­ های ایرانی و اسلامی حوزه تأثیرگذاری و تعامل فرهنگی ایران را گسترش دهند.

به گزارش کسب و کار نیوز، در پیام «سیدعباس صالحی» به دومین کنوانسیون بازی تهران آمده است:«در سدۀ بیست و یکم، بازی رایانه­ ای نقشی آیینه ­گون برای بازنمایی تفکرات، آرمان­ ها و رویاهای یک ملت ایفا می­ کند. صنعت بازی­های رایانه ­ای، صنعتی نوپا اما بسیار تأثیرگذار محسوب می­ شود. در سال­ های اخیر، این موضوع در کشور ما نیز به اقتضای فضاهای تازه، دارای صورت مساله­ ای جدید و تکامل یافته شده و یکی از مهم­ترین زوایای نوظهورآن، مزیت­ های فوق­ العاده ­ای است که به همراه داشته است.»
وی در این پیام می افزاید: «این صنعت می‌تواند در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار گیرد؛ از یک سو به دلیل ضریب بالای کارآفرینی با حضور جوانان نخبه­ میهن، کاملاً درون­ زاست و از سوی دیگر به دلیل ماهیت فناورانه و متصل به جهان، به شدت برون­ گراست. این نکته در سال­ های اخیر با ارائه بازی­ های موفق ایرانی به خوبی دیده شده است؛ بازی­ هایی اصالتاً ایرانی که مورد توجه شرکت­ های بین­ المللی قرار گرفته و سهمی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده­ اند. به گفته وی هرچندکسب سهم ‌بیشتری از بازارهای داخلی توسط بازی­ های ایرانی نیز از ضرورت­ هایی است که باید در جهت دست­یابی به آن گام­ های استوارتری برداشت.»
براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صالحی در این پیام همچنین تاکید کرد: «از منظری دیگر، دومین دوره رویداد تجاری بین­ المللی کنوانسیون بازی نویدبخش آینده­ای پرنشاط، امیدبخش و ارزش‌آفرین برای خانواده بزرگ بازی­ سازان ایرانی است.»
صالحی در ادامه این پیام ضمن تبریک برگزاری موفق این رویداد به دست­ اندرکاران، شرکت­ کنندگان و به­ ویژه برگزیدگان این دوره،«برای همگان توفیق و سربلندی از درگاه پروردگار متعال را خواستار شد.»
به گزارش کسب و کار نیوز،دومین کنوانسیون بازی تهران (TGC) ۱۴ و ۱۵ تیرماه (۵ و ۶ جولای) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.
پس از استقبال فراوان فعالان داخلی و بین‌المللی صنعت بازی‌های ویدئویی از رویداد TGC2017، دومین دوره این رویداد تیرماه سال آینده برگزار می‌شود.
در نخستین دوره این رویداد بیش از ۲۳۰۰ فعال بازی‌سازی در بخش‌های مختلف TGC شرکت کردند. در این نمایشگاه ۷۴ سخنران باتجربه و نام‌آشنا از ۱۴ کشور دنیا به سخنرانی در ۶۰ کنفرانس و ۶ پانل به سخنرانی درباره مهم‌ترین موضوعات بازی‌های ویدئویی در دنیا با موضوعات فنی و برنامه‌نویسی، طراحی بازی، هنری، مدیریت پروژه و کسب و کار به سخنرانی پرداختند.
همچنین در پنج مسترکلاس، دوره‌های فشرده یک روزه آموزشی در موضوعات یاد شده برگزار شد. همچنین ۲۰۰ خبرنگار، عکاس و اهالی رسانه داخلی و بین‌المللی به پوشش رسانه‌ای TGC2017 پرداختند.
جایزه توسعه دهندگان یکی دیگر از بخش‌های TGC2017 بود که با استقبال قابل توجه مخاطبان روبرو شد. در این بخش بیش از ۱۰۰ بازی با هم به رقابت پرداختند و در نهایت ۲۱ داور با تجربه و نام‌آشنای بین‌المللی به انتخاب بهترین بازی ایرانی پرداختند. با توجه به درخواست بازی‌سازان دیگر کشورهای منطقه، این رویداد توسعه یافته و در TGC2018، جایزه «گیمیستان» به بهترین بازی‌های این منطقه تعلق خواهد گرفت.
منطقه گیمیستان شامل ۳۳ کشور غرب و جنوب آسیا و شمال افریقا می‌شود و بازی‌سازان این منطقه می‌توانند با ارسال بازی‌های خوب، به رقابت در این رویداد و البته معرفی بازی‌های خود به ناشران و سرمایه‌گذاران بپردازند.
در TGC2018 همچنین پیش‌بینی می‌شود ۸۰ کنفرانس با حضور حدود ۵۰ سخنران بین‌المللی و ۳۰ سخنران ایرانی برپا شود.
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با همراهی شرکت معتبر فرانسوی Game Connection رویداد TGC را برگزار می‌کنند. Game Connection برگزار کننده بزرگ‌ترین رویدادهای B2B صنعت بازی‌های ویدئویی در دنیا در دو فرانسه و امریکا است.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.