صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / تاثیر منفی جام جهانی فوتبال بر اقتصاد جهان
تاثیر منفی جام جهانی فوتبال بر اقتصاد جهان

صندوق بین المللی پول گزارش می دهد

تاثیر منفی جام جهانی فوتبال بر اقتصاد جهان

درحالی‌که طرفداران فوتبال در سراسر جهان از ۱ ماه هیجان جام جهانی فوتبال لذت می‌برند، کارفرمایان جهان از این که حواس کارکنانشان هر روز معطوف به حوادث جام جهانی باشد راضی نیستند.

به گزارش کسب و کار نیوز  به نقل از صندوق بین‌المللی پول، درحالی‌که طرفداران فوتبال در سراسر جهان خوشحال هستند که جام جهانی برای آنها یک ماه هیجان به همراه آورده است، کارفرمایان جهان از این که حواس کارکنانشان هر روز معطوف به حوادث جام جهانی باشد راضی نیستند.

۶۴ بازی که قرار است در ۴ هفته برگزار شود، فضای زیادی برای حواس‌پرتی کارکنان به وجود آورده است. به ویژه این‌که برخی از این مسابقات در ساعات کاری رسمی برخی از کشورها انجام می‌شود. درحالی که طرفداران معمولی تنها به دنبال دیدن بازی‌های مهم و حساس هستند، طرفداران دو آتشه‌ای هم وجود دارند که باید تمام بازی‌ها را تماشا کنند؛ خواه تیم برزیل و آلمان بازی کنند و یا تونس و پاناما مسابقه داشته باشند.

این‌که جام جهانی فوتبال چه میزان بر بهره‌وری تاثیر منفی گذاشته است، تا حد زیادی به منطقه زمانی هر کشور بستگی دارد. درحالی‌که تاجران و مدیران در بسیاری از بخش‌های آسیا و استرالیا خیال آسوده‌ای دارند که بازی‌ها در شب انجام می‌شود، کارفرمایان برزیلی در این چند هفته با کاهش کار کارکنان خود مواجه شده اند ، چراکه به علت اختلاف زمانی، بیش از ۶۰ ساعت از بازی‌های جام جهانی در طول ساعات کاری انجام خواهند شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.