صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / کاربرد علم رئولوژی در صنایع مختلف
کاربرد علم رئولوژی در صنایع مختلف

مدیر کمیته علمی همایش رئولوژی مطرح کرد

کاربرد علم رئولوژی در صنایع مختلف

مدیر کمیته علمی همایش رئولوژی گفت: علم رئولوژی در همه صنایع مختلف کاربرد دارد که نیاز این صنایع به علم رئولوژی مشخص شده است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین نازکدست، مدیر کمیته علمی همایش رئولوژی امروز در سومین دوره برگزاری این همایش در دانشگاه امیرکبیر گفت: رئولوژی یک تکنیک پیشرفته است که در کشورها زاییده پیشرفت علم است و در صنایع مختلف هم کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه علم رئولوژی به عنوان نیروی محرکه‌ای برای توسعه علم است، افزود: این روزها وضع صنعت خوب نیست و وقتی تحرک صنعت کم می‌شود، خود بخود نیازمندی به دانش و تکنیک پیشرفته بیشتر خواهد شد.

نازکدست عنوان کرد: باید تلاش بیشتری کنیم که این علم جایگاه خودش را برای صنایع مختلف و رشته‌های مختلف داشته باشد؛ زیرا علم رئولوژی نیاز به ترویج دارد.

وی با تاکید بر اینکه صنایع مختلف از جمله صنایع نفت، غذایی، داروسازی و … به علم رئولوژی نیاز دارند، گفت: پتروشیمی در ۶ سال اخیر این نیاز را احساس کرده، برای اینکه از این علم در راستای پیشرفت تولیداتشان استفاده کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وی با بیان اینکه رئولوژی جایگاه مطرحی دارد، گفت: انجمن رئولوژی آمادگی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمینارها و … را دارد. بدین واسطه برنامه‌های دراز مدت را که مربوط به نیازهای صنعت است، می‌توانیم شناسایی کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.