سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ژاپن رادار لاکهید مارتین را برای سپر دفاع موشکی خود انتخاب کرد
ژاپن رادار لاکهید مارتین را برای سپر دفاع موشکی خود انتخاب کرد

ژاپن رادار لاکهید مارتین را برای سپر دفاع موشکی خود انتخاب کرد

یکی از مقامات آگاه وزارت خارجه ژاپن که خواست نامش فاش نشود، امروز(سه‌شنبه) اعلام کرد ژاپن رادار پیشرفته کمپانی لاکهید مارتین را برای سیستم دفاع موشکی چند میلیارد دلاری خود انتخاب کرده است.

لاکهید مارتین

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژاپن قصد دارد در اقدامی برای ارتقای سیستم‌های دفاع هوایی خود در برابر تحرکات احتمالی کره شمالی و چین، تا سال ۲۰۲۳ دو سپر دفاع موشکی آگیس مستقر کند.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته گزارش داده بود گزینه‌های راداری ژاپن برای این سیستم‌ دفاع هوایی، رادار SPY-6 کمپانی ریتون و مدلی از رادار دوربرد LRDR کمپانی لاکهید مارتین هستند.

سه منبع آگاه از این برنامه که خواستند نامشان فاش نشود، پیشتر به خبرگزاری رویترز گفته بودند این تصمیم برای خرید بدان معناست که ژاپن می‌تواند این خرید را به لایحه بودجه نظامی که قرار است در اوت سال جاری میلادی اعلام شود، بیفزاید.

این منابع افزودند: این دو سپر موشکی آگیس احتمالا هزینه‌ای دست کم دو برابر دو میلیارد دلار برآورد اولیه ژاپن خواهند داشت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از توکیو درخواست کرده بود تا برای متعادل کردن تراز تجاری با واشنگتن،‌ تجهیزات نظامی و کالاهای بیشتری از آمریکا خریداری کند.

همزمان با اینکه ژاپن واردات هواپیما و زغال سنگ از آمریکا را افزایش داده، اختلاف تراز تجاری این کشور با آمریکا در ماه مه سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته ۱۷٫۳ درصد کاهش داشته و به ۳٫۰۷ میلیارد دلار رسید که پایین ترین حد از ژانویه سال ۲۰۱۳ میلادی محسوب می‌شود.

جدیدترین لایحه بودجه نظامی ژاپن در بحبوحه کاهش تنش‌های منطقه‌ای پس از نشست تاریخی سنگاپور میان ترامپ و کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی مطرح شد.

این در حالی است که برنامه‌ریزان نظامی ژاپنی همچنان کره شمالی را یک خطر فوری می‌دانند و معتقدند افزایش قدرت نظامی چین یک تهدید بلندمدت محسوب می‌شود.

ایستونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن در کنفرانسی خبری گفت: کره شمالی باید اقدامات ملموس و قاطعانه‌ای را درخصوص کنار گذاشتن برنامه‌های موشکی و اتمی‌اش نشان دهد و هنوز این کار را انجام نداده است.

وی همچنین تاکید کرد که هنوز هیچ تصمیمی رسمی درخصوص سیستم راداری برای سپر دفاع موشکی آگیس اتخاذ نشده است.

این مقام تاکید داشت که رادار کمپانی لاکهید مارتین به خاطر توانایی‌های جستجویش و همچنین به خاطر هزینه نگهداری که کمتر از رادار کمپانی ریتون است انتخاب شده است.

در همین حال مقامات کمپانی‌های لاکهید مارتین و ریتون اعلام کرده‌اند که هنوز به طور رسمی هیچ اطلاعیه‌ای درباره خرید رادار دریافت نکرده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.