صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / صیدانلو: باید نگاه مسئولان را به موتورسواری و اتومبیلرانی مثبت کنیم
صیدانلو: باید نگاه مسئولان را به موتورسواری و اتومبیلرانی مثبت کنیم

صیدانلو: باید نگاه مسئولان را به موتورسواری و اتومبیلرانی مثبت کنیم

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با اشاره به استقبال جوانان از رشته های ورزشی موتورسواری و اتوموبیلرانی گفت: باید تلاش کنیم نگاه مسئولین را به این رشته‌های ورزشی مثبت کنیم.

محمود صیدانلو رییس فدراسیون اتومبیلرانی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمود صیدانلو در مجمع انتخابات هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کرمانشاه که امروز(۱۲ تیر) برگزار شد، رشته موتورسواری و اتومبیلرانی را رشته‌ای خاص و متفاوت از سایر رشته های ورزشی خواند و اظهار کرد: به دلیل سختی ها و چالش هایی که این رشته دارد، در مجمع انتخابات هیات های اکثر شهرستانها شاهدیم تنها یک نفر و یا به صورت معدود دو نفر کاندیدای تصدی ریاست هیات می شوند.

وی ادامه داد: موتورسواری و اتومبیلرانی رشته سختی است که رویکرد اجتماعی و فرهنگی نیز دارد.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی از مسئولین رویکرد این ورزش را امنیتی می دانند درحالی که اینگونه نیست، افزود: ابتدا باید نگاه مسئولین ملی و استانی را به این رشته به نگاهی مثبت تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: طی ۴۰ سال گذشته استادیوم ها، سالن ها و اماکن ورزشی بسیاری در کشور ساخته شده، اما رشته موتور سورای و اتومبیرانی از کل این زیرساخت ها حتی یک درصد هم سهمی ندارد.

صیدانلو موتورسواری واتومبیلرانی را رشته هایی مظلوم در ورزش کشور توصیف کرد و گفت: امروز این رشته مطالبه عمومی جوانان ما شده، بطوریکه در مسابقات مختلفی که در فضاهای باز و بدون سکو برگزار می کنیم حتی با وجود نبود زیرساخت های ارائه خدمات شاهد حضور پررنگ مردم و خصوصا جوانان هستیم، لذا ضروری است مسئولین به آن توجه نشان دهند.

وی متذکر شد: در کمیته المپیک جهانی هر چهار سال یک بار رشته های حاضر در مسابقات را مورد پالایش و کار کارشناسی قرار می دهند و برخی از رشته ها را از المپیک حذف و رشته های جدید را جایگزین می کنند که این امر براساس مقبولیت رشته ها و میزان طرفداری مردم از آنها انجام می گیرد، اما متاسفانه در ایران این کار انجام نمی‌گیرد و بصورت سنتی به برخی از رشته ها توجه می شود.

وی امکانات زیرساختی موتورسواری و اتومبیلرانی را در همه شهرستان های کشور ضعیف دانست و عنوان کرد: این رشته، رشته پرمخاطبی است که امروز نیاز به پاسخگویی دارد.

صیدانلو با اشاره به جایگاه و نقش فدراسیون های موتورسواری و اتومبیلرانی کشورهای پیشرفته در بحث کاهش آمار میزان تصادفات رانندگی و بالابردن ایمنی، عنوان کرد: یکی از وظایف اجتماعی و عمومی این فدراسیون بالا بردن مهارت رانندگی درجامعه است که دراین راستا از سال گذشته با وزارت آموزش و پرورش تفاهم نامه‌ای منعقد کردیم که طبق آن دانش آموزان دبیرستانی را پیش از رسیدن به سن ۱۸سالگی مورد پوشش قرار داده و مهارت های رانندگی را به آنها آموزش می دهیم تا آمار تصادفات کشور را کم کنیم.

وی همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری کلاس های ارتقاء دانش مربیان و داوران خبر داد و افزود: از ماه آینده بنا به درخواست هیات های استانی اعزام مدرسین خود را برای برگزاری کلاس‌های دانش افزایی به شهرستان ها آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.