سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ساخت تفنگ لیزری ضد شورش توسط یک شرکت چینی

مدیر کل شرکت چینی ZKZM گفت

ساخت تفنگ لیزری ضد شورش توسط یک شرکت چینی

یک شرکت چینی تفنگی لیزری تولید کرده که نیروهای پلیس با استفاده از آن می‌توانند بدون وارد آوردن آسیب جدی به تظاهرکنندگان، در فاصله تقریبا یک کیلومتری به سمت آنها شلیک کنند.

پلیس چین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، مدیر کل شرکت چینی ZKZM که نامش را فاش نکرد، گفت: این سلاح فورا در هدف مورد نظر یک درد شدید ایجاد می‌کند اما به نوعی طراحی شده که مرگبار نباشد.

او اضافه کرد: این سلاح طوری طراحی نشده که از آن برای کشتن همچون تفنگ‌هایی که از گلوله استفاده می‌کنند، استفاده شود و همچنین قادر به سوزاندن فوری پوست و بافت بدن انسان نیست.

این شرکت گفته از این تفنگ می‌توان برای سوزاندن اشیائی همانند بنرها و حتی موی سر معترضان استفاده کرد.

گفته شده که این سلاح با کالیبر ۱۵ میلی‌متر سه کیلوگرم وزن و ۸۰۰ متر بُرد داشته و پرتاب آن می‌تواند از شیشه و دیگر اشیای شفاف عبور کند.

همچنین مسئولان این شرکت گفته‌اند: این سلاح قابل سوار شدن بر خودرو، قایق و هواپیما است و همچنین به دنبال یک شریک مجوزدار یا شریکی در صنایع دفاعی و امنیتی است تا تولید انبوه این سلاح را کلید بزند.

این مدیر گفت که این سلاح صرفا برای استفاده پلیس چین تولید خواهد شد.

این شرکت همچنین اعلام کرد: برای آنکه این سلاح مرگبار شود باید ارتقا یابد و به یک توپ لیزری تبدیل شود و تایید کرد که شرکت او در حال کار بر روی یک چنین سلاحی با قدرت افزایش یافته نیز هست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.