صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / بررسی معضلات و مباحث اجتماعی در کمیسیون اجتماعی با حضور وزیر کار
بررسی معضلات و مباحث اجتماعی در کمیسیون اجتماعی با حضور وزیر کار

بررسی معضلات و مباحث اجتماعی در کمیسیون اجتماعی با حضور وزیر کار

نایب رییس کمیسیون اجتماعی از بررسی معضلات و مباحث اجتماعی در کمیسیون اجتماعی با حضور وزیر کار روسای سازمان بهزیستی و تامین اجتماعی خبر داد.

کمیسیون اجتماعی مجلس

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا بادامچی، در خصوص جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: جلسه امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، این جلسه یک جلسه هماهنگی بین ما این وزارتخانه، سازمان بهزیستی و تامین اجتماعی بود،این جلسه یک جلسه هم اندیشی بود که ببینیم چگونه باید در خصوص مسائل مرتبط با حوزه مسائل اجتماعی قدم برداریم.

وی افزود: با توجه به اینکه مسائل اجتماعی دارای اهمیت است و تمام مسائل به حوزه مسائل  اجتماعی مربوط است این جلسه را برگزار کردیم. برای مثال یکی از موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفت آموزش فنی و مهارت بود، در جوامع توسعه یافته مهارت افراد از سنین کم مورد توجه است، تا افراد در سنین بالا تر آماده زندگی اجتماعی و اشتغال باشند، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه ما مغفول مانده است و به صورت سنتی مورد آموزش قرار می‌گیرند.

بادامچی ادامه داد: رییس سازمان تامین اجتماعی در خصوص حوزه کاریشان مطالبی را مطرح کردند که تمام زمینه‌های کاری تامین اجتماعی مطابق دستور العمل دولت الکترونیک موارد از جمله پرداخت‌ها و وام‌ها شفاف شده است.

رییس سازمان بهزیستی هم گزارشاتی را ارائه کرد. این سازمان حوزه کاری خود را گسترش داده است،بخش سلامت در برنامه ششم توسعه که بر عهده بهزیستی بوده به خوبی مورد توجه قرار گرفته، برای مثال این سازمان در بحث اشتغال معتادینی که به جامعه بازگشتند در حوزه‌های مختلف وارد کار شده است، مجلس در این خصوص یک کمک دو برابری نسبت به سال گذشته یعنی ۴٠٠ میلیارد تومان در نظر گرفت، تا این افراد پس از بازگشت به جامعه بتوانند در حوزه بیمه‌ای و اشتغال مورد حمایت قرار گیرند، همچنین این موضوع در خصوص معلولین و افراد بی سرپرستی که به جامعه باز می‌گردند مورد توجه قرار گرفته است.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: موضوع بازنشستگان آموزش پروش که نیاز به حمایت بیشتری دارد نیز مورد بحث قرار گرفت، ما باید صندوق‌ها را طبق برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار دهیم، همچنین درخصوص فعالیت مشترک میان کمیسیون اجتماعی و وزارت رفاه در تصویب قانون جامع صندوق ها بحث‌هایی صورت گرفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.