صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / اشتغال‌ سه نفر برای هر طرح اقتصاد مقاومتی
اشتغال‌ سه نفر برای هر طرح اقتصاد مقاومتی

مدیر اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی کشور خبر داد:

اشتغال‌ سه نفر برای هر طرح اقتصاد مقاومتی

مدیر اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی کشور گفت: به طور میانگین سه نفر اشتغال‌زایی برای هر طرح اقتصاد مقاومتی در سطح کشور ایجاد شده است.

اقتصاد مقاومتی

به گزارش کسب و کار نیوز، احسان فرحی در مراسم آغاز به کار فاز سوم طرح‌های دامی در روستای احمدآباد از توابع شهرستان گلمکان، اظهار کرد: قرارگاه جهاد اقتصادی سازمان بسیج سازندگی کشور که زیرمجموعه سپاه است، از سال ۹۲ در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری شروع به فعالیت در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی کرد.

وی افزود: ما در ۱۳ عرصه مشخص کشاورزی، شیلات، دام و گلخانه شروع به کار کردیم. یکی از برنامه‌ها ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سطح کشور بود که در ۳۲ استان به این دلیل که کرمان دو نقطه محسوب می‌شود، به صورت سالیانه در سطح کشور تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت شد. یکی از طرح‌ها در سطح کشور، طرح شرکت حامی سرمایه بوده که زیرنظر هلدینگ کشاورزی بنیاد تعاون سپاه است. 

مدیر اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی کشور گفت: یکی از طرح‌های دیگر طرح کاشت گیاهان دارویی در سراسر کشور بوده که در عرصه‌های مختلف در سطح کشور کاشته می‌شوند. با امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان مرکز خارج از شمال جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، تولید گیاهان دارویی و تولید داروهای مدنظر از این گیاهان شروع شد. یکی از طرح‌هایی که قرار است با شرکت حامی انجام شود، طرح تولید گیاهان دارویی در سطح کشور است. 

فرحی ادامه داد: از دیگر طرح‌های در حال اجرا در استان‌ها، طرح تولید ماهیان سردابی و گرمابی در چاه‌های دارای مجوز در سراسرکشور است، با امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان شیلات کشور، بحث تولید این ماهیان در سراسر کشور به راه افتاد.
 
وی با بیان اینکه به طور میانگین سه نفر اشتغالزایی برای هر طرح اقتصاد مقاومتی در سطح کشور ایجاد شده است، عنوان کرد: در برخی طرح‌ها میانگین اشتغالزایی در سطح کشور بیشتر بوده و برخی کمتر است. عرصه‌ها بسیار وسیع هستند. ۱۳ عرصه مشخص در سطح کشور شامل دام سبک، دام سنگین، گیاهان دارویی، گلخانه، شیلات، ماهیان گرمابی و سرمابی، تولید علوفه هیدروپونیک و داربستی نمودن باغات انگور بوده و این موارد نمونه‌ای است از طرح‌هایی که در سطح کشور ایجاد می‌کنیم.

 مدیر اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه به صورت میانگین در هر استان ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در نظر گرفتیم، تصریح کرد: میانگین این اعداد بسته به جمعیت استان‌ها ممکن است تغییر کند. متوسط هر طرح برای هر واحد اقتصاد مقاومتی ۲۵ میلیون تومان بوده و نرخ آن متفاوت است. برای مناطق محروم کارمزد ۴ درصد و برای سایر مناطق کشور کارمزد ۷ تا ۱۰ درصد درنظر گرفته شده و بازپرداخت آن ۴۸ ماهه با تنفس ۶ ماهه است.

فرحی بیان کرد: یکی از کارهای دیگری که در اقتصاد مقاومتی در سطح کشور انجام شد، ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی برای کامل کردن چرخه‌های واحدهای تولید اقتصاد مقاومتی است که با روی کارآمدن این صنایع تبدیلی سعی شده که مشکل بازار فروش این محصولات کم شود و با ایجاد قطب‌های صنایع تبدیل در سراسر کشور تلاش شده که با ایجاد چرخه کامل تولید، فرایند عرضه و تقاضا در سطح کشور به طور کامل انجام شود. یکی از اهدافمان این است که این قطب‌های صنایع تبدیلی را ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت حامی که از این طرح حمایت می‌کند، زیرمجموعه بنیاد تعاون سپاه است. در صادرات، در حال حاضر با کشورهای روسیه و ترکیه برای حل مشکل تولیدکنندگان اقتصاد مقاومتی در سطح کشور شروع به فعالیت کردیم. برای افزایش این صادرات بنیاد تعاون سپاه تلاش کرده که با هماهنگی با شرکت‌های زیرمجموعه خود، صادرات محصولات مازادی که در سطح کشور از تولیدکنندگان اقتصاد مقاومتی وجود دارد را با برندسازی و بسته‌بندی عالی انجام دهد.

 مدیر اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی کشور یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده تلاش در جهت این بود تا محصولات اقتصاد مقاومتی که در سطح کشور تولید می‌شود، در داخل خود مجموعه سپاه و اماکن نظامی مصرف شود و که این مساله ابلاغ نیز شده است. 

فرحی اضافه کرد: ما در سال ۹۶ و ۹۷ حدود ۸۵۰ نفر از تولیدکنندگان نخبه و موفق خود را که محصولی با کیفیت عالی، حجم زیاد و قابلیت صادرات دارند را شناسایی و دسته‌بندی کردیم و با معرفی این افراد به مجموعه بنیاد تعاون سپاه، برای فرایند صادرات محصولات در سراسر کشور اقدامات لازم را انجام دادیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد روحانی رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: افتتاح واحدهای ۱۵ راسی گوساله پرواری با حمایت شرکت حامی سرمایه بنیاد تعاون سپاه در حال شکل‌گیری بوده و هدف آن تولید است، تمام هزینه‌های تهیه گوساله و خوراک آن، طی ۶ یا ۹ ماه توسط این شرکت تامین می‌شود.

وی افزود: کشاورزان علاوه بر دستمزد در سود این کار نیز با ما شریک هستند، یعنی هر چقدر بهره‌وری بیشتر باشد در سود مشارکت می‌کنند و دستاورد بیشتری در این قضیه خواهند داشت. روستاییان و مردم می‌توانند با مراجعه به بسیج سازندگی هر شهر و حوزه‌ای که هستند، درخواست خود را بدهند. باید محل نگهداری دام و سابقه این کار را داشته و آموزش‌های لازم را نیز دیده باشند و باید بتوانند تضمین‌هایی را که جهت نگهداری این دام‌ها نیاز است، به بسیج سازندگی ارائه بدهند تا بتوانند در این طرح شرکت کنند و این واحدهای ۱۵ راسی به آن‌ها تحویل داده شود.

روحانی با بیان اینکه تمام هزینه‌های خرید دام و خوراک آن‌ها توسط شرکت حامی سرمایه تامین می‌شود، عنوان کرد: ما برای هر شهرستان یک نماینده مشخص کردیم که به طور مستمر از کیفیت، محل نگهداری، نحوه تغذیه و احتمالا بیماری‌هایی که وجود دارد، بازدید کرده و در بحث آموزش، نگهداری و مریضی‌هایی در دام‌ها وجود دارد، به کشاورزان کمک می‌کند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: طول دوره بین ۶ تا ۹ ماه است که به هنر دامدار بستگی دارد که چقدر بتواند این دام را خوب نگهداری کند و وزن دام نهایی سنگین‌تر باشد.

وی بیان کرد: برای تضمین، روستاییان به بانک انصار معرفی می‌شوند و باید تا سقف ۸۰ میلیون تضمین دهند. پیش‌بینی شده که گاوها بعد از رشد نهایی حداقل تا این مبلغ ارزش دارند و هر کس بتواند در حد ۸۰ میلیون تضمین بدهد، در داخل این طرح قرار می‌گیرد. تضمین به صورت ضامن‎های کارمند یا کاسب و نیز ملکی توسط این بانک پذیرفته می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.