صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ارائه راهکارهای علمی برای آلودگی‌های آب‌ خاک و هوا در پژوهشگاه شیمی
ارائه راهکارهای علمی برای آلودگی‌های آب‌ خاک و هوا در پژوهشگاه شیمی

ارائه راهکارهای علمی برای آلودگی‌های آب‌ خاک و هوا در پژوهشگاه شیمی

با همت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی کنفرانس ملی فرآیندهای پالایش آب، هوا و خاک با هدف ارائه راهکارهای علمی برای چالش‌های زیست محیطی در این زمینه برگزار شد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، دکتر رضا پناهی، دبیر اجرایی کنفرانس ملی فرآیندهای پالایش آب‌، هوا و خاک با اشاره به فعالیت‌های پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی گفت: در این پژوهشگاه چهار پژوهشکده با حضور ۴۵ عضو هیات علمی ایجاد شده است که در زمینه‌هایی چون شیمی آلی، شیمی معدنی، شیمی تجزیه و مهندسی شیمی فعالیت می‌کنند.

وی ایجاد آزمایشگاه مرکزی را از دیگر بخش‌های پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی عنوان کرد و یادآور شد: این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه برتر در میان شبکه آزمایشگاه‌های فناوری‌های راهبردی کشور معرفی شده است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی با اشاره به برگزاری اولین کنفرانس ملی فرآیندهای پالایش آب، هوا و خاک، اظهار کرد: دومین دوره این کنفرانس در تیرماه سال ۹۸ برگزار می‌شود.

پناهی، پذیرش مقاله در قالب پوستر را از ویژگی‌های این کنفرانس عنوان کرد و گفت: این کنفرانس اهدافی چون شناسایی آلودگی آب، خاک و هوا و فرآیند پالایش آن‌ها، شناسایی نیاز صنعت در حوزه‌های زیست‌محیطی، ایجاد انگیزه برای رفع چالش‌های زیست‌محیطی و ایجاد ارتباط میان جامعه، صنایع و شرکت‌ها را دنبال می‌کند.

به گفته وی، انجمن مهندسی شیمی، انجمن علوم و خاک ایران و انجمن ایمنی زیستی از جمله حامیان این کنفرانس یک روزه است.

پناهی همچنین خاطرنشان کرد: پژوهشگاه شیمی با کنفرانس بیوتکنولوژی مالزی همکاری دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اختصاص ۲۲۰۰۰ میلیارد تومان مطالبات پایان خدمت ۹۵ هزار نفر بازنشسته

به گزارش کسب و کار نیوز، “داود منظور” معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.