صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ادعای مقام قطری درباره مذاکرات غیر مستقیم اسرائیل و حماس درباره غزه
ادعای مقام قطری درباره مذاکرات غیر مستقیم اسرائیل و حماس درباره غزه

ادعای مقام قطری درباره مذاکرات غیر مستقیم اسرائیل و حماس درباره غزه

رئیس کمیته قطری بازسازی غزه مدعی شد، دولت اسرائیل مذاکرات غیرمستقیمی را با جنبش حماس جهت دستیابی به قراردادی درباره نوار غزه آغاز کرده است.

رئیس کمیته قطری بازسازی غزه

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد العمادی، رئیس کمیته قطری بازسازی غزه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری شینهوای چین اظهار داشت: تا این لحظه هیچ قراردادی میان حماس و اسرائیل حاصل نشده است و مذاکرات میان دو طرف برای دستیابی به قراردادی با اطلاع آمریکا ادامه دارد.

العمادی با اشاره به اینکه دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی طرحی را برای اجرای پروژه‌هایی در نوار غزه جهت تامین خدمات اصلی چون برق، شیرین سازی آب، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و آماده‌سازی یک منطقه‌ صنعتی در نوار غزه ارائه کرد، گفت: این پیشنهادات از سوی جارد کوشنر،‌ داماد و مشاور ارشد ترامپ در سفر اخیرش به خاورمیانه که شامل قطر، عربستان،‌ مصر، اردن و اراضی اشغالی بود، مطرح شدند.

رئیس کمیته قطری بازسازی غزه تاکید کرد: دوحه به لغو محاصره غزه پایبند است و مسئولان قطری نیز ضرورت لغو این محاصره و تلاش در این مسیر را به آمریکا و اسرائیل تاکید کردند اما تلاش‌ها تا بدین لحظه نتیجه‌ای نداشته است.

این دیپلمات قطری در ادامه تاکید کرد: موضع‌گیری ثابت دوحه این است که هر راه‌حلی در نوار غزه باید با موافقت تشکیلات خودگردان اجرا شود. ما بدون موافقت تشکیلات خودگردان هرگز در این مساله دخالت نخواهیم کرد و هرگونه راه‌حلی در این زمینه باید با موافقت تشکیلات باشد و این تصمیم روشن قطر است.

العمادی با اشاره به اینکه دوحه هرگز در معامله قرن آمریکا دخالت نخواهد کرد، گفت: دوحه هرگز چنین صلحی را نخواهد پذیرفت مگر اینکه تشکیلات خودگردان با آن موافقت کند.

وی تاکید کرد: قطر به دنبال راه‌حلی دائمی برای مشکلات غزه است تا این منطقه را از جنگی جدید دور سازد. دوحه موضع‌گیری یکسانی با همه گروه‌های فلسطینی داشته و هدف از دخالتش در مشکلات غزه هدفی انسانی است.

این دیپلمات قطری افزود: حماس و اسرائیل به دنبال آغاز جنگ جدیدی علیه غزه نیستند و دوحه در نشست‌های خود با هر دو طرف به تضمین‌هایی برای عدم هدف گیری پروژه‌های موجود در نوارغزه از سوی اسرائیل در صورت جنگ دست یافت.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز نوشت: کاخ سفید امیدوار است در سفر کوشنر حدود نیم میلیارد دلار برای آغاز پروژه‌های متعدد در نوار غزه جمع‌آوری شود و پس از آن معامله قرن اجرایی شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.